Предложение за критерии, по които да се преценяват обектите

Дайте своето предложение за сайта тук

Предложение за критерии, по които да се преценяват обектите

Мнениеот cronos » 22 Юни 2014, 12:34

Във връзка с предложенията на Валери (а.к.а vall_sab) в тази тема ще направя някои предложения за критерии, по които да се преценява дали даден обект или трасе да бъде качено в сайта.Още в самото начало искам да подчертая, че това са само моите възгледи по въпроса и очаквам хората, които проявяват интерес също да си кажат мнението.
И така, предлагам обектите да се оценяват на два етапа, които (засега) съм кръстил обективен и субективен.
Обективният етап най-общо ще е преглед за наличие на грешки - при инсталиране в съответната версия на играта, за която е предназначен обекта не трябва да има никакви удивителни и въпросителни, всички текстури трябва да бъдат оразмерени правилно - да няма бели петна по обектите, както прословутата бяла ивица на пътническите вагони и локомотивите 07, да няма излишни неща, прикачени като депенси (има някои локомотиви с по 3-4 пантографа, защото автора им не е изтрил излишното от kuid-table), в депенсите на по-сложните обекти - например локомотиви, вагони, талиги - да няма модификации под чужди куидове - например смяна на оригиналния звук на талига.Който иска да прави такова нещо да бъде така любезен да клонира обекта, който иска да модифицира.Някакъв компромис може да има само в някои случаи, когато при инсталиране се появява жълта удивителна .Тези случаи ще се разглеждат отделно и ако отстраняването на проблема е лесно - например липсващ screenshot - обекта ще се върне за доработка.За трасета - предлагам такива, които имат обекти с грешки да не се допускат, докато проблема с обектите не бъде отстранен.По отношение на версиите - ако даден обект или трасе се инсталира безпроблемно на някоя от версиите, но на другите прави проблеми - изрично да се уточни на кои версии ще върви и на кои - няма, а който не може чете - да си чупи главата както намери за добре.
За авторските 3D обекти - да се дръжи сметка за брой полигони.Вече два пъти във форума давах линк с ориентировъчен допустим брой полигони за различните видове обекти, хората неслучайно са си играли да направят тази таблица.Отново ще подчертая, че това е по-важно за хората, които имат слаби компютри и играят на 2006/2009.За хората, които имат мощни компютри и предпочитат TS12 това не е толкова важно (макар и да не е съвсем без значение, разбира се).Сплайновите обекти, които се правят за версия 2009 и по-новите - задължително да бъдат конфигурирани според изискванията на версия 2009 (начина е коренно различен от този за 2006).Също така, ако базата на такъв обект е с голям брой полигони задължително да се използва Level Of Detail - обща информация и как става това в trainz (за перони например това няма да е нужно - базата на един перон е има-няма три-четири полигона и няма смисъл от LOD, няма и как да се направи).Ако по някаква причина някакъв друг обект се получи с голям брой полигони и този брой няма как да бъде намален - тогава също ще трябва да има LOD.
Субективният етап е оценка на обекта от "естетическа" гледна точка.За разлика от първия етап, в който нещата са ясни и няма много място за спорове и дискусии (обекта или има грешки, или няма, и личното мнение на който и да е няма значение) - тук вече индивидуалното мнение на всеки е много по-важно, затова предлагам преди да се спрем на определени критерии да чуем повече мнения.Напромер знам, че има известни противоречия по отношение на текстурите на прозорците на някои вагони - става дума за отраженията, някои искат да има, други са против.Моето мнение е следното - не е лошо да има, но който иска да го прави трябва да знае как.Начина да се направи това НЕ Е като просто се сложи някаква снимка с отражение вмсето нормалната текстура на прозореца.

Накрая ще си позволя да цитирам и коментирам нещо по-конкретно, написано от @vall_sab в посочената в началото тема, тъй като считам, че има връзка с написаното от мен дотук.
vall_sab написа:Да се проведе дискусия и анкета какъв сайт искаме , какви добавки и как да се публикуват.Тук да се уточним - това професионален сайт ли е или на любители? Моделите на какви изисквания да отговарят- по-сложни, по-леки, за кои версии, за какви компове?

Всеки си има право да решава как ще играе.Никой не може да задължи останалите да спазват каквито и да било правила от реалността и да играят с модели със сложно управление, същото важи и в обратна посока.Що се отанся до трасетата - също всеки да си ги прави според собствените виждания, според мен стига само да отговарят на изискванията, за които писах по-горе, също и линиите да не са като кадаиф или спагети и пейзажа да не е някакъв марсиански сюрреализъм, например това:
trainz 2014-06-22 14-07-38-07.jpg

Категопрично против съм такива неща да се качват в сайта.
Но когато става дума за правене на модели, тогава вече нещата според мен стават различни.Ако човек си прави някакви неща само за себе си - да прави каквото иска.Но ако иска да споделя моделите си с други, тогава или чете и спазва написаните от авторите на играта правила, по които трябва да се правят тези модели и се учи да работи правилно с нужния за направата им софтуер, или не прави нищо.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Предложение за критерии, по които да се преценяват обект

Мнениеот vall_sab » 29 Юни 2014, 09:32

В общи линии съм съгласен с написаното по-горе.
Критериите за обективната оценка са правилни и ги подкрепям в частта за обектите и подвижния състав.За трасетата имам малко по-различно мнение- не можем да си играем да поправим всички чужди куиди, особенно ако някои от тях се "инатят".Ще оправяме които можем и които е много наложително за нормална игра.Още повече че при трасетата липсващите куиди не водят до невизуализация на трасето като цяло, а само те самите не се виждат.За нашите авторски работи - независимо дали са рескини или 3д модели - да нямат грешки, и да не се товарят с неползвани куиди.За жалост и аз съм допускал такива.Задължително да се тестват и на всички версии за които са предназначени.А за скриншота- това е въпрос на авторско виждане.
Субективните критерии да бъдат изцяло въпрос на тази двустепенна система на пресяване преди качване в официалния панел.Всеки който иска , качва модела си с линк, като отваря отделна тема в раздела.Ако за даден модел има много добри мнения, в това число и от модераторите - модела се публикува.Ако не, остава си на тази фаза в първата степен за качване.За трасетата ще има отделен ред поради големината им.Относно "морала" при авторството- на първата степен от качването автора носи изцяло отговорноста, а ползвателите- оценката.Това изисква активна позиция /писане в самата тема на обекта/ , за да разберем оценката за него, тъй като тука няма брояч на тегленията.Подкрепям посоченото за трасетата като визия.Нека правещите трасета се обръщат към модераторите за преглед на трасетата им и ще получат помощ и оценка.Същото може да стане и в темата"Прогрес" на форума след публикувани снимки и клипове.

Хубаво е все пак да не сме абсолютно строги, за да могат да се появяват нови автори, които да учим и на които да помагаме.Ако само ги хокаме, ще спрат да правят неща, или ще си направят собствен сайт.А според мен нашата цел е не само суперпродукции веднъж на няколко години, а и по простички неща, които не блестят кой знае колко, но са работоспособни и доставят удоволствие.

:велик Траинз :хоро :група
Аватар
vall_sab
Глобален модератор
 
Мнения: 811
Регистриран на: 26 Сеп 2009, 14:51
Местоположение: В.Търново

Re: Предложение за критерии, по които да се преценяват обект

Мнениеот cronos » 29 Юни 2014, 10:11

vall_sab написа:За трасетата имам малко по-различно мнение- не можем да си играем да поправим всички чужди куиди, особенно ако някои от тях се "инатят".Ще оправяме които можем и които е много наложително за нормална игра.

По този въпрос мисля, че все пак може да се направи нещо - просто да не се използват обекти с грешки в трасетата, което означава обаче, че автора трябва да внимава какви добавки инсталира и използва.

vall_sab написа:А за скриншота- това е въпрос на авторско виждане.

За ТС12 не е така.Повечето обекти без скрийншот там не тръгват.Мога да дам много примери за това, включително и трасе, правено за 2010, което не може да се играе на ТС12, защото има над 100 обекта, които се инсталират с грешка "липсващ скрийншот".Пък и в края на краищата за човек, който се е научил да прави обекти не би трябвало да представлява проблем да направи един скрийншот и да го сложи в обекта.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София


Назад към Предложения / Suggestions

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта