ВАГОНИ: „Иранки“

Разработки, по които не е публикувано известие повече от 3 месеца, че се работи по него. Когато се публикува в архивна тема тук, че се продължава работа, ще се премести в другия раздел "В ПРОГРЕС (Актуално)"

Модератор: OBB_Rh_2016

Правила на форума
Всички правила важат и за този раздел.
Допълнителните правила са:

1. ВИНАГИ при нова тема пускайте прогрес бар, както и публикувайте снимки, поне до втория пост. Ако няма, темата ще бъде заключена или изтрита.
2. При нова тема, моля слагайте преди заглавието една от думите: ЛОКОМОТИВ, ВАГОН, ТРАСЕ, ОБЕКТ и т.н.

ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот ivan4 » 28 Окт 2017, 00:40


КАЧЕНИ: http://beta.trainz-bg.com/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=0&view=viewdownload&catid=65&cid=898&lang=bg


След началото на Втората световна война, положението става напрегнато и през 1941 г. Германия и Иран прекратяват дипломатическите си отношения. Общо 49 вагона от Германия, поръчани за иранските железници, остават на наша територия. С цел те да бъдат съхранени, биват разделени и изпратени по затънтени гарички, далеч от коридорите на немските ешелони, тъй като много от българските вагони заминават с тях зад граница и никога не се връщат.

Съществува история, според която след като иранският шах поискал вагоните обратно, от България му отговорили, че за да ги изпратят, Иран трябва да плати разходите за поддръжката и престоя им в България, както и за транспорта между двете държави. Сумата била повече от самата цена на вагоните и шахът тактично отказал, казвайки, че прави „подарък“ на БДЖ.

Въпреки липсата на документи, доказващи тази история, факт е, че през септември, 1942 г., БДЖ откупува от производителя 34 от общо 49-те вагона на наша територия. От тях: 10 бр. АВ4u-38 на цена от 150 000 марки всеки, 10 бр. С4u-38 на цена от 135 000 марки всеки и 14 бр. С4i-36 на цена от 111 000 марки всеки.

Прогрес на пакета, включващ вагони от трите типа:
   40%


АВ4u-38:
   60%

АВ4u-38 били четириосни смесени вагони 1. и 2. класа с аеродинамична форма и с престилка. Първокласните места били 8, разпределени в две 4-местни купета, а второкласните били 30 в пет 6-местни купета. Вагоните били с изключително луксозно обзавеждане дори в сравнение с днешните. Пътували в съставите на бързи и експресни влакове и носели номера от 14 080 до 14 089. През 1956 отпада третата класа и вагоните от тази серия биват преустроени в изцяло първокласни. В експлоатация са до 90-те. Технически параметри:
-Талиги: Гьорлиц-3, лека конструкция, с база 3000 мм;
-Тара: 38,700 т.;
-Дължина между талигите: 14 660 мм;
-Дължина на коша: 20 528 мм;
-Дължина между буферите: 21 824 мм;
-Нископарно отопление „IIинч“;
-Хилдебранд-Кнорова спирачка;
-Ел. осветление ГЕЦ.

WP_20170911_16_12_49_Pro2.jpg
14 080 в състава на „Синия Дунав“ през 1969 след преустройството си в А.
Снимка: „Развитие на вагонния парк“, 2012, Тасев, Й.


С4u-38:
   10%

С4u-38 били четириосни третокласни вагони за дълги разстояния с аеродинамична форма и с престилка. Местата били 72, разпределени в девет 8-местни купета с меки седалки. Вагоните били с изключително луксозно обзавеждане, поради което в определен период се появили дори билети-добавки по тарифа „Л“ за лукс-вагон. Пътували в съставите на бързи и експресни влакове и носели номера от 24 160 до 24 169. През 1956 отпада третата класа и вагоните от тази серия биват категоризирани като второкласни. В експлоатация са до 90-те. Такъв вагон, макар с подменени елементи на интериора от АВ4u-38, е и S 055 от състава „Корона експрес“. Технически параметри:
-Талиги: Гьорлиц-3, лека конструкция, с база 3000 мм;
-Тара: 40,000 т.;
-Дължина между талигите: 14 270 мм;
-Дължина на коша: 19 970 мм;
-Дължина между буферите: 21 270 мм;
-Нископарно отопление „IIинч“;
-Хилдебранд-Кнорова спирачка;
-Ел. осветление ГЕЦ.

700419.jpg
Общ изглед на С4i-36 и C4u-38.
Снимка: интернет


С4i-36:
   100%

С4i-36 били четириосни третокласни вагони за къси разстояния с двойни врати и без престилка. Местата били 79, разпределени в два салона с дървени седалки. Вагоните от този тип трябвало да бъдат с открит преход (мостче), но на снимки те са с мехове или гумени уплътнения. Не е ясно дали хармониките са били фабрични, или подменени тук. Такъв вагон бил включен и в санитарния влак, изпратен от България, през Втората световна война. Въпреки предназначението си за къси разстояния, често пътували и по дълги дестинации (явно от тогава нищо не се е променило) като София-Варна, София-Бургас и др. Това създавало доста неудобства на пътуващите. Тези вагони носели номера от 24 170 до 24 183. През 1956 отпада третата класа и вагоните от тази серия биват категоризирани като второкласни. Последният пътуващ екземпляр в България с дървени седалки бил вагон именно вагон от тази серия, но вече с нов номер: 20-20 096. Той тормозел пътниците между Вакарел и Чукурово чак до 1994 г, когато бил изпратен като музеен в Илиянци. За съжаление, поради липсата на поддръжка тъне в ръжда на някой гаражен коловоз, а може вече и да го няма. Технически параметри:
-Талиги: Гьорлиц-3, лека конструкция, с база 3000 мм;
-Тара: 33,500 т.;
-Дължина между талигите: 13 200 мм;
-Дължина на коша: 19 560 мм;
-Дължина между буферите: 20 860 мм;
-Нископарно отопление „IIинч“;
-Хилдебранд-Кнорова спирачка;
-Ел. осветление ГЕЦ.

700375.jpg
„Музейният“ вагон 096.
Снимка: интернет


Вагоните имат скрипт с възможност за сигнализиране на влака с дискове и с фенери, вкл./изкл. на парата и отваряне/затваряне на вратите. Реализирани вагони от тази серия в играта:
С4 24 170:
   100%

IvanPulevskiBG_20171027_0013.jpg
С4 24 170, оригинална ливрея

В4 24 183:
   100%

IvanPulevskiBG_20171027_0016.jpg
В4 24 183, „българизирана“ ливрея след 1956 г.

В4 50 52 20 20 096-6:
   100%

IvanPulevskiBG_20171027_0015.jpg
В4 50 52 20 20 096-6


Други снимки от игра:
IvanPulevskiBG_20171027_0026.jpg

IvanPulevskiBG_20171027_0031.jpg

IvanPulevskiBG_20171027_0034.jpg

IvanPulevskiBG_20171027_0039.jpg
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот stman123 » 28 Окт 2017, 09:13

Браво! Много добре се получават! Много изчерпателно описание! :тутуу :идеално
Куче канибал се нарича Канибало
Аватар
stman123
 
Мнения: 245
Регистриран на: 14 Юли 2013, 09:21
Местоположение: Пазарджик

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот DavitAngelov » 29 Окт 2017, 17:07

Браво! :идеално Много добре се получават вагоните!
Радвам се ,че има още хора които правят добавки за trainz.Продължавай да правиш добавки
Желая ти успех :велик Траинз :хоро :тутуу
Trainz Bulgaria
Аватар
DavitAngelov
 
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Апр 2014, 21:09
Местоположение: Плевен

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот ivan4 » 29 Окт 2017, 22:13

Благодаря. ;) Радвам се, че най-накрая започвам да получавам обратна връзка. :D Дано повече хора започнат да пишат дали и какво им е харесало/не им е харесало, за да се подобри услугата „Trainz Bulgaria“. Към само четящите: моля, пишете по-активно! :разправия :D
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот ivan4 » 16 Ное 2017, 20:29

Новости покрай АВ4u-38
Прогрес:
   60%


Първият от планираните няколко АВ4u-38 e вече почти готов. Ливрея от 1942 г.

Screen_208.jpg

Screen_210.jpg

Screen_211.jpg

Screen_212.jpg

Screen_213.jpg

Screen_214.jpg

Screen_216.jpg

Screen_207.jpg
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот DavitAngelov » 23 Дек 2017, 16:18

Някакво развитие има ли :) :тутуу
Trainz Bulgaria
Аватар
DavitAngelov
 
Мнения: 271
Регистриран на: 09 Апр 2014, 21:09
Местоположение: Плевен

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот ivan4 » 26 Дек 2017, 23:32

Има ;)

>Трите С4i-36 са готови, като единия от тях иска малко подобрения, за които съм помолил vallsab.
>Единият С4u-38 е напълно готов, остават още 2.
>АВ4u-38 също е почти готов и предстоят още 2.
>АВ4u-38 и С4u-38 са със скрипт от който може да се вкл./изкл. парното отопление, да се сменят сигналите на последния вагон
и маршрутната табела, да се сгъват и разгъват хармониките и да се отварят и затварят вратите.
>С4u-36 е без маршрутни табели и без сгъващи се хармоники, въпреки това има опции за сигнали, парно отопление и врати.

IvanPulevskiBG_20171222_0003.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0018.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0025.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0027.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0031.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0037.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0038.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0040.jpg

IvanPulevskiBG_20171222_0042.jpg

Screen_235.jpg
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот KINGM » 28 Дек 2017, 22:33

Защо в купето имаше Капиталът на Маркс :D :D :D
Let's create somthing ;)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
KINGM
Занимаващ се с Трасета
 
Мнения: 393
Регистриран на: 17 Май 2010, 12:08
Местоположение: София

Re: ВАГОНИ: „Иранки“

Мнениеот ivan4 » 28 Яну 2018, 22:00

Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив


Назад към В ПРОГРЕС (Архив)

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта