Ускорение на влака

Ако имате другите проблеми с играта, които не влизат в по-горните теми.

Модератор: cronos

Re: Ускорение на влака

Мнениеот randomguy88 » 24 Окт 2017, 14:29

ivan4 написа:Защото контролерът стига само до определена позиция (напр. 7 от 8 при ЕМВ 32). Ако държиш да продължава да ускорява, с натискането на „W“ до достигане на последната позиция ще ускори и до 120. ;)

Амиии....не става.
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Ускорение на влака

Мнениеот randomguy88 » 24 Окт 2017, 14:31

cronos написа:
randomguy88 написа:Има и нещо друго. Мотрисите ускоряват до 100 км/ч в режим на управление CAB, а в режим DCC вдигат до 120 км/ч. Поради каква причина се получава това? При локомотивите от 44-та серия е горе-долу същата ситуацията.

Причината е скрита в един детайл от играта, наречен "enginespec" и който е брутално подценяван от може би над 90% от авторите на подвижен състав.Цялото поведение на локомотив/мотриса - брой позиции на конторлера, максимална скорост в двата режима на игра (CAB и DCC), реакция на спирачката, ускорение на модела, поведение при динамично спиране - всичко това се намира в този enginespec и зависи от него.Масовата практика е като се прави модел да се взима някакъв (почти) случайно избран - стига само да работи някак - и да се сложи към модела (защото без него не може).Причините, които водят до тази практика са две: първата е, че за разлика от всико останало авторите на играта така и не са дали достатъчно подробно описание на съдържанието и значението на таговете на enginespec-a (абсурдните мерни единици, в които трябва да се дефинират някои стойности няма да ги коментирам изобщо), което прави създаването на нов твърде трудно, втората причина е нежеланието на повечето автори да си правят труда дори леко да модифицират някой съществуващ enginespec така, че поне скорости и брой позиции на контролера да съвпадат с действителността, което пък е съвсем лесно. Затова си имаме модел на 45-та серия, който вдига 150 км/ч, различни скорости в двата режима на игра, затова и като въртим контролера с мишката стигаме до 8-ма позиция, а като натискаме "W" позициите стават повече....Това последното се получава защото броят на дефинираните позиции в конфиг-файла на кабината на локомотива/мотрисата не съвпада с максималния брой позиции, дефиниран в enginespec-a, който е използван за дадения локомотив/мотриса.

Мерси за отговора! :идеално
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Ускорение на влака

Мнениеот randomguy88 » 05 Май 2018, 14:57

cronos написа:нежеланието на повечето автори да си правят труда дори леко да модифицират някой съществуващ enginespec така, че поне скорости и брой позиции на контролера да съвпадат с действителността, което пък е съвсем лесно.


Прочетох доста информация на тази тема, но не ми е ясно как мога да модифицирам enginespec-a. Разбирам че в "Motor" container са описани и числените стойности на позициите от "Throttle-power" container. Примерно:

motor
{
resistance 1.7
adhesion 5.0
maxvoltage 600.0
maxspeed 33.3
brakeratio 55000
max-accel 3500
max-decel 9000
throttle-notches** 8
axle-count 6
surface-area 80.0
moving-friction-coefficient 0.03
air-drag-coefficient 0.00017
full-throttle-speed* 33.0
driving-wheel-weight-ratio 1.0
}

Не мога да разбера къде се намира този файл. Търсих подобни контейнери в конфигурационния файл на локомотивът, но не е там. Къде се намират тези данни и как мога да ги редактирам? Предполагам са записани като .txt документ?
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Ускорение на влака

Мнениеот stman123 » 05 Май 2018, 15:41

Не е във файла на локомотива, а в самия engine spec. Той е отделен елемент.
Куче канибал се нарича Канибало
Аватар
stman123
 
Мнения: 245
Регистриран на: 14 Юли 2013, 09:21
Местоположение: Пазарджик

Re: Ускорение на влака

Мнениеот randomguy88 » 05 Май 2018, 17:01

Къде се намира?
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Ускорение на влака

Мнениеот cronos » 05 Май 2018, 19:13

Очевидно не си чел достатъчно.Enginespec е отделен елемент и си има собствен куид, както всички останали елементи в играта.Следователно мястото, където трябва да го търсиш е Контент менаджер.Куид-а го има в конфиг-файла на локомотива.И ще избързам да кажа - преди да се сдобием с поредната тема за Fatal error - никак няма да е здравословно да бърникаш в съществуващия enginespec (особено ако е built-in!!), защото може да е "прикачен" и към други локомотиви/мотриси и да объркаш тяхната работа.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Ускорение на влака

Мнениеот stman123 » 05 Май 2018, 19:25

Отваряте config файла на локомотива и търсите куида на engine spec-а:
SS1.jpg

След което намирате engine spec-а по куид номера:
SS2.png
SS2.png (2.06 KiB) Прегледано 10129 пъти

Ако сте с версия преди T:ANE engine spec-a мисля, че го имаше написан и в Content Creator Plus.
Последна промяна stman123 на 05 Май 2018, 19:49, променена общо 1 път
Куче канибал се нарича Канибало
Аватар
stman123
 
Мнения: 245
Регистриран на: 14 Юли 2013, 09:21
Местоположение: Пазарджик

Re: Ускорение на влака

Мнениеот randomguy88 » 05 Май 2018, 19:45

Наясно съм че enginespec е отделен asset. Просто не ми е ясно къде да го намеря и как да го редактирам. Разбирате ли, опитвам се да стигна до тук:
throttle-power
{
0
{
0 0
}

1
{
0 165
2.2 83
4.4 55
6.6 41
8.8 33
13.0 0
}
...
...
...
8
{
0 1320
2.2 800
4.4 750
5.5 700
6.6 480
8.8 250
11.25 200
13.3 195
28.5 190
30.0 26
31.0 0
}
}
примерен "Throttle-power" container.
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Ускорение на влака

Мнениеот stman123 » 05 Май 2018, 19:53

Как така къде да го намерите? Както Кронос каза, в Content Manager, където са всички останали "asset"-и. Напълно съм съгласен и с твърдението му, че не е добре да се бърка в такива работи, особено ако са вградени.
Куче канибал се нарича Канибало
Аватар
stman123
 
Мнения: 245
Регистриран на: 14 Юли 2013, 09:21
Местоположение: Пазарджик

Re: Ускорение на влака

Мнениеот randomguy88 » 05 Май 2018, 19:59

Как тогава да сменя броя на позициите?
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

ПредишнаСледваща

Назад към За играта

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта