БГ Сигнализация-Обикновена

Предложения за нови обекти, трасета и други свързани със симулатора

БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот BDZrailway » 15 Дек 2013, 22:19

Здравейте,имам предложение за направата на обикновена сигнализация.Преди гледах,че тедо21 я е почвал,но той вече не е в сайта.Та знам,че мигащи светлини още не са открити как да се правят,но ако някой се наема за Българска Обикновена Сигнализация тя няма мигащи както повечето знаят ,ще се радвам много,едвали ще съм само аз.

http://bgrail.info/site/index.php?page=4 Това е сайта откъдето могат да се видят.Всички го знаят :) :велик Траинз :велик Траинз
Аватар
BDZrailway
 
Мнения: 437
Регистриран на: 30 Дек 2011, 10:50
Местоположение: Плевен

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот cronos » 16 Дек 2013, 09:06

BDZrailway написа:Преди гледах,че тедо21 я е почвал,но той вече не е в сайта.Та знам,че мигащи светлини още не са открити как да се правят......


Грешиш.По времето, когато Тедо се опитваше да прави сигнализацията наистина никой не знаеше как да направи мигането, но това вече не е така.Мога да направя каквото искаш мигане.

BDZrailway написа: Българска Обикновена Сигнализация тя няма мигащи както повечето знаят


Отново грешиш.Повечето знаят, че обикновената сигнализация, също както и скоростната, има поканителен сигнал.По въпроса за мигането - толкова.То ако само това беше проблем - с мед да го намажеш.Но не е.Има много по-сериозни проблеми.Не ми се впуска в подробности, само ще кажа, че на този етап възможностите са да се направи само някакво подобие тип "детска радост", но не и реална сигнализация.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот BDZrailway » 16 Дек 2013, 11:18

Ами детска,детска по-добре от нищо.Сега за поканителният сигнал не е нещо наложително.Главното да го има.Предупредителният и входният + входният с комбинация с какво показва изходният.Всъщност има предупредителен,но той свети само две жълти две зелени,а ми ако трябва да се преминава с 40 км и готовност за спиране това не се разбира от предупредителният и като видиш входния А кво става бе..Та ако някой не му е трудно да ги направи ''детска радост''
Аватар
BDZrailway
 
Мнения: 437
Регистриран на: 30 Дек 2011, 10:50
Местоположение: Плевен

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот cronos » 16 Дек 2013, 14:36

BDZrailway написа:......Предупредителният и входният + входният с комбинация с какво показва изходният.Всъщност има предупредителен,но той свети само две жълти две зелени,а ми ако трябва да се преминава с 40 км и готовност за спиране това не се разбира от предупредителният и като видиш входния А кво става бе..Та ако някой не му е трудно да ги направи ''детска радост''


Ако си мислиш, че всичко се свежда само до правенето на моделите - отново грешиш, този път много грубо.Тук външния вид на модела няма никакво значение, не можеш ей така да накараш играта да "разбере" само по формата на модела какъв тип е светофора и какви сигнали трябва да дава.Проблема е в заложения в играта алгоритъм на сигнализацията, той не може да обработи ситуацията с вход в отклонение така, както е по нашите правила.За да се случи това нещо трябва скрипт, който не е никак лесна работа.Изглежда не си даваш сметка, че дори и "прости" сигнализации като KDA и SSSR всъщност имат доста сложен скрипт, който компенсира в някаква степен недостатъците на оригиналния алгоритъм.Без скрипт може да се получи само това, което виждаш на сега съществуващото ПС, а за комбинирания входен и изходния с няколкото зелени изобщо и дума не може да става.Освен това, за разлика от всички останали обекти, които по една или друга причина имат скрипт (платформи за товарене, вагони, локомотиви, кабини) отделните елементи на сигнализацията са взаимносвързани и не може да се правят "на парче" (например днес да се направи ПС-то, после да се добави входния, за изходния на първо време да ползваме каквото падне от друга сигнализация, пък да се добави по-нататък, когато на някой му дойде настроението да го направи).Това обаче - освен всичко друго - означава и че ако някой се захване да прави наша сигнализация не може да направи само единия тип (например обикновената), трябва да направи двете заедно, за да могат да работят коректно в една карта.Това трябва да включва и маневрените сигнали, не може да сложиш от друга сигнализация и да очакваш, че всичко ще работи както в реалността.Съдейки по опита на руснаците - за това ще отидат поне две години.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот BDZrailway » 16 Дек 2013, 21:17

Значи дотук беше.Едва ли някой ще се наеме пък и КДА не са чак толкова лоши като за скоростна.Има и z7 ти нали тях ползваше,ако не се лъжа те нещо по-различно има ли от КДА по-реални ли са?
Аватар
BDZrailway
 
Мнения: 437
Регистриран на: 30 Дек 2011, 10:50
Местоположение: Плевен

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот cronos » 17 Дек 2013, 14:00

Приликата между КДА и z7 е само на външен вид.Организацията на работа и начините на настройка са коренно различни и от това следват предимствата и недостатъците на двата комплекта светофори.KDA са с по-опростена настройка, работят много стабилно (не проявяват склонност към бъгове), но възможностите са ограничени - не прави разлика между маневрени и влакови сигнали, не може да подава адекватни сигнали, ако първата и втората стрелка в гърловината са с отклонение в една и съща посока.Казано с две думи - KDA е много удобна за работа, но не дава реални сигнали във всички ситуации.z7 е много по-сложна за работа, с много повече настройки, но пък за сметка на това показва напълно реални сигнали във всички ситутации, включително прави разлика между влакови и маневрени състави.От нашите сигнали не може да покаже само Ж+З на изходния светофор, изход от отклонение може да бъде Ж+Ж или Ж(мигащо)+Ж.Не е много приятно, но нищо не може да се направи.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот BDZrailway » 02 Фев 2015, 19:40

Здравейте,понеже ползвам сигнализация КДА и няма прелезен светофор,не може ли примерно от светофора KDA predupreditelen или от KDA manevr-prohod примерно казвам да се направи да има мигащо бяло при отворен прелез и само бяло при затворен прелез?Поне това,тъй като тези,които са правени светят автоматично бяло с не свяст като BDZ Prelezen...
Аватар
BDZrailway
 
Мнения: 437
Регистриран на: 30 Дек 2011, 10:50
Местоположение: Плевен

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот cronos » 02 Фев 2015, 21:25

Предпрелезния работи точно на обратно - когато прелеза е затворен мига, а когато АПУ-то не сработи и прелеза остане отворен - свети постоянно бяло.А когато не приближава влак - тогава изобщо не свети.Как си го представяш това да стане в играта - не знам.Да речем, че да се направи нещо да започне да мига, когато приближава влак - това добре, но как искаш да става така, че прелеза да не сработва?Аз поне не съм видял в играта да има прелез, който да не сработва или да сработва на случаен принцип, та да има смисъл да се прави предпрелезен с постоянно бяло, който да показва нещо реално, а не просто да свети нещо там.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот BDZrailway » 02 Фев 2015, 23:40

Добре ми да се направи като всеки друг светофор КДА..просто различни светлини,които смятам,че не са сложни,а и малко от малко по-реално.Този който ползвам сега е BDZ Prelezen хубаво направен,но свети мигащо бяло нонстоп и много ме нервира само като мина покрай него и ми иде катастрофирам при първа възможност... :)
Аватар
BDZrailway
 
Мнения: 437
Регистриран на: 30 Дек 2011, 10:50
Местоположение: Плевен

Re: БГ Сигнализация-Обикновена

Мнениеот cronos » 03 Фев 2015, 11:01

Светлината сама по себе си не е проблем, модела - също.Ключа от палатката е скрит в думичката "скрипт".Без такова чудо може да стане само това, което виждаш в момента.Да се напише скрипт не е невъзможно, но за да стане това първото нещо, което трябва да се знае точно и ясно е какво трябва да прави този скрипт, а аз това не мога да го разбера от твоите обяснения.

Нека първо да си изясним как точно работи предпрелезния светофор.Нормално той не свети.Когато приближава влак и локомотива натисне специално звено на линията, се задейства АПУ-то.Ако АПу-то сработи нормално - предпрелезния светофор започва да мига, докато влака не премине покрай него, след което изгасва.Ако АПУ-то не сработи - тогава предпрелезния светва постоянно бяло.

Вече изясних, мисля, че постоянното бяло в играта няма приложение, защото няма прелези, при които може да се симулира повреда, значи остава мигането.Но от начина на работа на предпрелезния светофор следва, че винаги, когато преминаваш покрай него ще виждаш мигащо бяло, точно както и сега, а няма да свети в ситуации, в които така или иначе не го виждаш по време на игра.

Според мен изводът от всичкото това е, че има някакъв смисъл да се помисли нещо за изгасването, защото с това непрекъснато мигане се получава, че мигат предпрелезните и от двете страни на прелеза, което не е реално.Но това не е толкова просто да се направи, колкото изглежда.Ще трябва да се направи специален маркер, който да се слага на линията и да се слага за всеки светофор и на всеки светофор да му се указва в настройки кой му е маркера (или по-точно кои са му маркерите, защото ще трябва да са по два на светофор - един да го светва и втори - да го гаси).Ще помисля нещо по въпроса, макар че не съм убеден, че си струва да се хвърлят такива усилия да се правят маркери и настройки заради такъв дребен ефект.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Следваща

Назад към Предложения

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта