randomguy88 написа:Позволено ли е през по-големи спирки да се преминава транзит със висока скорост
Транзитното преминаване не зависи от скоростта. Транзит означава, че влакът преминава през гарата без да спира в нея. В зависимост от това дали ще премине през главния коловоз, или през отклонението, се определя каква ще бъде скоростта му. През главния коловоз се преминава с максимално допустимата за участъка и влака скорост, което значи, че ако линията е слаба, максималната скорост пак може да бъде 40 км/ч. За отклонението имаме няколко 3 типа стрелки: за преминаване с 40, 60 и 100 км/ч, но с цел свеждане до минимум на инцидентите, нашите светофори не подават сигнали за намаление до 60 км/ч.
randomguy88 написа:Малко след входните светофори има ограничител до 40 км/ч.
Именно в този случай това означава, че пътят е слаб и максималната скорост е 40 км/ч без значение дали влакът ще премине по главния коловоз.
В гарите с РУКЗ и преди прелезите с изолирано АПУ пък има специални сигнали за намаляване на скоростта съответно до 60 и 15 км/ч, след което скоростта веднага може да бъде увеличавана.
randomguy88 написа:кога светофора използва премигваща светлина. Какво означава тя?
В Уикипедия съм публикувал 2 статийки за нашата сигнализация: за
светофорите и за
семафорите.