Мотриси и композиции

Можете да обсъждате всичко за реалния подвижен състав и обекти

Модератор: DANI

Re: Мотриси и композиции

Мнениеот ivan4 » 05 Дек 2017, 01:18

Вагонът от първата снимка (червеният) е пощенски. Вижда се както печатът „Български пощи“, така и шаблонът „Post“.
Вагонът от втората снимка (зеленият) е фургон. Няма печат на „Български пощи“ и е с шаблон „Dlm“.
В случая разликата е единствено в печата, шаблона и серията. Първият вагон си е пощенски и е предназначен за дейностите на Български пощи, въпреки че може да няма специалните сортировъчни помещения. Вторият си е мултифункционален фургон. За значението на шаблоните има тема тук. Серийното означение също е различно: пощенските 57-ци са 90-57, а фургоните са 92-57. За сериите също има тема. Повечето пощенски вагони в БДЖ са били 00-43, за които пише в тази тема, но са съществували и няколко от серия 90-57, визуално неразличими от фургоните.
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Re: Мотриси и композиции

Мнениеот randomguy88 » 04 Яну 2018, 10:39

Здравейте отново и за много години на всички! :хоро
Наскоро четох тази статия в Уикипедия https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD_%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA_%D0%91%D0%94%D0%96_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F_32.000 за мотрисните влакове серия 32 и имам едно нещо което не ми се изясни. Затова реших да попитам тук в тази тема тъй като тя засяга мотрисните влакове и техническите им данни. Относно въпроса: Научих че тяговите двигатели са разположени над талигите в командните вагони, но това което не ми се изясни е дали във всеки отделен команден/тягов вагон има по четири тягови двигателя или са четири общо за цялата мотриса понеже в статията пишеше че са разположени по два над талигите (един на всяка колоос). Така ли е всъщност или в статията има грешка, защото ако е така излиза общо че мотрисата има 8 тягови двигателя.
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Мотриси и композиции

Мнениеот randomguy88 » 03 Апр 2018, 17:57

Но също така е вярно, че мотрисите се използват за влакове на къси разстояния заради по-бързото си ускорение?
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Мотриси и композиции

Мнениеот ivan4 » 04 Апр 2018, 11:13

За по-развитите страни ускорението може би е фактор, но при нас ЕМВ 30/31 ускоряват в пъти по-бавно от електровозите Шкода например. По принцип наистина има допустими норми за ускорението (всъщност, при Сименсите може да се коригира, но просто така им е зададено в софтуера), но при нас всичко е както дойде. Обикновено (разбирайте в чужбина) се имат предвид следните неща:
1. При пътнически влакове, които се движат с висока скорост, трябва ускорението да е по-плавно, за комфорта на пътниците.
2. При пътнически влакове на тактов график с малък интервал, крайградски влакове, метро, S-bahn и други подобни системи ускорението трябва да е по-голямо, за да не се задръства линията и да се използва максимално възможността на влака между гарите/спирките/станциите.
3. При товарни влакове ускорението трябва да е плавно, защото има опасност от скъсване на влака. Ако локомотивът опъне по-рязко, възможно е да се скъса някоя купла поради голямата тежест на композицията.
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Re: Мотриси и композиции

Мнениеот randomguy88 » 04 Апр 2018, 14:25

Благодаря за отговора! А с ЕМВ 32 как е положението. Гледал съм клипове на подобни латвийски мотриси, които политат от някои спирки. При това говорим на теория и за времето си, то вече и без това 32 рядко се мяркат. Чувал съм че основната причина да се поръчат 32 е била електрификацията на много участъци между градовете. Но със сигурност и по-бързото им ускорение е било важно при експлоатацията им. Поне в началото? Не съм сигурен че се изразих по най-точния начин.
Аватар
randomguy88
 
Мнения: 319
Регистриран на: 31 Яну 2016, 11:03
Местоположение: кв. Дивдядово "Шумен"

Re: Мотриси и композиции

Мнениеот ivan4 » 09 Апр 2018, 22:05

Не съм запознат толкова надълбоко с техническите параметри, но от гледната точка на пътник, 32 и Шкодите ускоряват горе-долу еднакво. С по-бавно ускорение са 46 и 30/31. Не би следвало да са оказали толкова голямо влияние върху пътническите ни влакове. Колкото и много да са били през соца, чак до 20-30 секунди не е опирала работата. Не сме Япония. ;)
Аватар
ivan4
Глобален модератор
 
Мнения: 479
Регистриран на: 16 Фев 2013, 12:11
Местоположение: гр. Пловдив

Предишна

Назад към Теми за реалния подвижен състав и обекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта