НАРЕДБА № 55 ОТ 29 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВО НА ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ЛИНИИ, ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ГАРИ, ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ПРЕЛЕЗИ И ДРУГИ ЕЛЕМЕНТИ ОТ ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА:
Глава пета. ТРАСЕ В ПЛАН И ПРОФИЛ
Раздел V. Радиуси на кривите
Чл. 29. (1) Минималните радиуси на циркулярните криви в проектите се определят в зависимост от проектната скорост, както следва:
1. за проектна скорост 200 км/ч - 2500 м; този радиус осигурява предписаната скорост при надвишение на външната релса 100 мм и непогасено странично ускорение 0,60 м/сек2;
2. за проектна скорост 160 км/ч - 1500 м; този радиус осигурява предписаната скорост при надвишение на външната релса 110 мм и непогасено странично ускорение 0,60 м/сек2;
3. за проектна скорост 130 км/ч - 800 м;
4. за проектна скорост 100 км/ч - 500 м;
5. за проектна скорост 80 км/ч - 300 м;
6. за скорост 40 км/ч с криви без надвишение по железопътни линии категория III - 190 м;
7. за скорост не по-голяма от 30 км/ч - допуска се радиус 150 м.
(2) Радиуси, по-малки от предписаните в ал. 1, но запазващи възможността за движение на влак с предписаната проектна скорост, могат да се използват за проектиране за отделни криви при направена обосновка и при използване на формулите по ал. 3.
(3) За определяне на проектния радиус на кривите в зависимост от максималната скорост (проектната скорост) надвишението на външната релса в кривата и непогасеното странично ускорение се използват следните формули:
- Формула1.png (6.4 KiB) Прегледано 10950 пъти
където:
Rpr е проектният радиус в м;
Vmax - проектната максимална скорост за участъка в км/ч;
H - надвишението на външната релса в мм;
Acf - непогасеното странично ускорение в м/сек2;
- Формула2.png (7.19 KiB) Прегледано 10950 пъти
където:
Hmin е минималното надвишение на външната релса в мм,
R - радиусът на кривата в м;
и
- Формула3.png (9.17 KiB) Прегледано 10950 пъти
За повече информация, прегледайте наредбата. А за това, че максималната скорост за локомотивите е 130км/ч, то това не е вярно.