от cronos » 28 Сеп 2010, 12:05
Локомотивите от серия 55 са дизел-хидравлични, производство на FAUR (бивш 23 август) - Букурещ по лиценз на Зулцер.Заводското им означение е LDH 125.Локомотивите са внасяни както за нуждите на БДЖ, така и за промишлени предприятия.Първите са внесени през 1970-та.През 1980-та е внесена последната партида за нуждите на БДЖ, но вносът за нуждите на промишлените предприятия продължава и след това.Локомотивите на БДЖ са снабдени с котел за отопление на пътнически вагони.
По конструкция локомотивите са универсални, имат два режима на работа - маневрен и влаков, и могат да се използват както за всякакъв вид маневрена работа, така и за обслужване на пътнически (и товарни) влакове на къси разстояния.Преди да се появят по нашите географски ширини ДМВ 10-та серия пътническите и бързи влакове по линията Перник - Кюстендил почти изцяло се обслужваха с такива локомотиви, по същия начин са стояли нещата и по други подобни трасета.
Технически данни:
Дължина между буферите: 13 700 мм;
Височина на кабината: 4650 мм;
Височина на капака на двигателя: 3750 мм
Разстояние между средите на талигите: 7200 мм;
Разстояние между колоосите: 2500 мм;
Тегло: 72 тона;
Двигател: дизелов, 6 цилиндров редови, 1250 к.с.;
Предавателна система: хидравлична;
Колоосна формула: В’-В’
Вместимост на горивния резервоар: 3000 литра;
Максимална скорост:
- в маневрен режим: 60 км/ч;
- във влаков режим: 100 км/ч;
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров