Ел. локомотиви серия 43

Дискусии за всички български електрически локомотиви.

Модератор: DANI

Ел. локомотиви серия 43

Мнениеот pipipilota » 11 Юни 2011, 19:06

Първата доставка на серия 43 за БДЖ се осъществява в края на 1971 г. Локомотивите са зачислени към ел. депо Подуене и депо Горна Оряховица, като обслужват всички експресни, бързи и част от пътническите и товарни влакове по линийте София – Пловдив и София – Бургас, Г. Оряховица – Мездра и Г. Оряховица – Русе.
Принципно по конструктивно изпълнение на тракционната част, по ходовата част и по мощност тези локомотиви не се различават от серия 42. Основното изменение - промяната на преводното отношение на колоосните редуктори, е направено на основание на дотогавашния опит от експлоатацията на локомотивните серии 41 и 42 и на извода, че тяхната мощност не се използва напълно. Кошът отново както при серия 41 е със стоманена обвивка. В края на 90-те години, след като са доставени всички локомотиви от серии 44 и 45 редукторите за скорост 130 км/ч се подменят с такива за 110 км/ч, а локомотивите получават подсерия 43 500 и започват да обслужват предимно товарни влакове.
Локомотивите от серия 43 заемат номера от 001 до 056, като по-късно след подмяната на редукторите стават 501 до 556. Съществуват и няколко броя локомотиви серия 43 300, които получават това означение, тъй като са сглобени от катастрофирали и бракувани локомотиви от серии 44 и 45. Те са без реостатна спирачка.
Източник: railwaymodeling.com ;)
:ел :велик Траинз :наздраве
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
pipipilota
Активен потребител
 
Мнения: 280
Регистриран на: 14 Фев 2011, 18:33
Местоположение: София

Назад към Електрически локомотиви

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта