Двуетажни пътнически вагони

Дискусии за всички български пътнически вагони.

Модератор: DANI

Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот cronos » 19 Сеп 2010, 20:26

Двуетажните пътнически вагони на БДЖ са внесени втора употреба от бившето ГДР и са използвани в периода 1967-1995 година в състава на ПВ на къси разстояния (София - Банкя, преди електрифициране на трасето, София - Лакатник, София - Мездра, София - Станянци).Вагоните са 4-сецкионни безкупейни.Крайните талиги са двуосни, тези под преходите между секциите - триосни тип Якобс.Общо един такъв вагон има 2 двуосни и 3 триосни талиги.
Общи данни:
Дължина между буферите: 102 м
Тегло: 120 тона
Максимална скорост: 120 км/ч
Отопление: парно
Брой седящи места: 372

Изображение

Всички вагони от този тип са бракувани и нарязани - напълно в духа на най-добрите традиции на БДЖ.....
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот rumensoft » 19 Сеп 2010, 20:33

:уста Как така нарязани, тцтцтцтцт. Може ли такова нещо, за първи път ги виждам, а дори не съм чувал че има двуетажни в България.
Аватар
rumensoft
Site Admin
 
Мнения: 2164
Регистриран на: 24 Сеп 2009, 22:08
Местоположение: гр. София / гр. Плевен

Re: Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот WOLFMX » 19 Сеп 2010, 22:09

Ееееееее! Много жалко,изглеждат супер. :незнам :не :уста :псуване :ядосан :ад :разправия
ВИЕ СТЕ НАЙ-ДОБРИТЕ
Аватар
WOLFMX
Активен потребител
 
Мнения: 708
Регистриран на: 14 Мар 2010, 12:31
Местоположение: София

Re: Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот naskyyy » 20 Сеп 2010, 05:39

Айде стига сега няма вечни вагони,рано или късно всичко се реже :кафе
Изображение
Аватар
naskyyy
Занимаващ се с Трасета
 
Мнения: 688
Регистриран на: 08 Яну 2010, 21:23
Местоположение: София

Мнениеот cronos » 20 Сеп 2010, 06:52

По принцип е вярно.Само че в нормалните държави когато дойде време за бракуване на подвижен състав предварително се прави сметката как и с какво старата техника ще бъде подменена, а не като у нас - дайте да нарежем каквото може за скрап и да си напълним гушките, а после роним крокодилски сълзи, викаме "олеле" и чакаме да ни подарят някакви боклуци, с които пак да извъртим някоя далаверка.Освен това хората запазват по нещо от старата техника, било то за атракция, било то като музейна сбирка, а от тези вагони не е останала дори една читава снимка.

Двуетажни вагони от този тип все още могат да се видят в някои държави (например Чехия, Румъния), хората си ги поддържат и ги ползват.Съвсем отделен е въпроса, че в цяла Европа по регионалните трасета масово се използват двуетажни вагони, разбира се, по-съвременни, а също и двуетажни мотриси.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re:

Мнениеот naskyyy » 20 Сеп 2010, 09:45

cronos написа:По принцип е вярно.Само че в нормалните държави когато дойде време за бракуване на подвижен състав предварително се прави сметката как и с какво старата техника ще бъде подменена, а не като у нас - дайте да нарежем каквото може за скрап и да си напълним гушките, а после роним крокодилски сълзи, викаме "олеле" и чакаме да ни подарят някакви боклуци, с които пак да извъртим някоя далаверка.Освен това хората запазват по нещо от старата техника, било то за атракция, било то като музейна сбирка, а от тези вагони не е останала дори една читава снимка.

Двуетажни вагони от този тип все още могат да се видят в някои държави (например Чехия, Румъния), хората си ги поддържат и ги ползват.Съвсем отделен е въпроса, че в цяла Европа по регионалните трасета масово се използват двуетажни вагони, разбира се, по-съвременни, а също и двуетажни мотриси.

Така е напълно си прав,но ще трябва време,за да се смени поконието от тези хора,които само режат и не мислят после с какво да се пътува.
Изображение
Аватар
naskyyy
Занимаващ се с Трасета
 
Мнения: 688
Регистриран на: 08 Яну 2010, 21:23
Местоположение: София

Re: Re:

Мнениеот milenski51 » 20 Сеп 2010, 16:19

nasko94 написа:
cronos написа:По принцип е вярно.Само че в нормалните държави когато дойде време за бракуване на подвижен състав предварително се прави сметката как и с какво старата техника ще бъде подменена, а не като у нас - дайте да нарежем каквото може за скрап и да си напълним гушките, а после роним крокодилски сълзи, викаме "олеле" и чакаме да ни подарят някакви боклуци, с които пак да извъртим някоя далаверка.Освен това хората запазват по нещо от старата техника, било то за атракция, било то като музейна сбирка, а от тези вагони не е останала дори една читава снимка.

Двуетажни вагони от този тип все още могат да се видят в някои държави (например Чехия, Румъния), хората си ги поддържат и ги ползват.Съвсем отделен е въпроса, че в цяла Европа по регионалните трасета масово се използват двуетажни вагони, разбира се, по-съвременни, а също и двуетажни мотриси.

Така е напълно си прав,но ще трябва време,за да се смени поконието от тези хора,които само режат и не мислят после с какво да се пътува.

На пълно си прав Наско но явно няма кой да ни чуе има една поговорка кучетата лаят кервана си върви която от край време е актуална у нас :ад
Изображение
milenski51
 
Мнения: 794
Регистриран на: 10 Мар 2010, 09:06
Местоположение: burgas

Re: Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот KINGM » 24 Сеп 2010, 20:30

Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)
Let's create somthing ;)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
KINGM
Занимаващ се с Трасета
 
Мнения: 393
Регистриран на: 17 Май 2010, 12:08
Местоположение: София

Re: Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот cronos » 24 Сеп 2010, 22:39

KINGM написа:Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)

Това, че са германски съм го написал още в началото, ама кой да чете, чукча писатель, чукча не читатель :разправия .И не е "Дойче Райз", а е "Deutsche Reichsbahn" - Дойче райхсбан :разправия :разправия http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_R ... st_Germany).ПЪРВО ЧЕТИ, ПОСЛЕ ПИШИ :ад :разправия
Аз също съм пътувал с такива вагони, но нямам спомен да са друсали, предполагам, че проблема по-скоро е в релсовия път, не във вагоните.Що се отанся до отоплението - лични наблюдения нямам, тъй като пътешествията са ми били само през лятото, но от писано по други форуми - http://www.lokforum.com/ и http://90minuti.info/bgrail/forum/ - на тази тема разбрах, че отоплителната инсталация на тези вагони е била доста добра, така че проблема с отоплението според мен по-скоро е бил в локомотива или в нежеланието на БДЖ да си свърши работата, отколкото в самите вагони.Малко се отклонявам от темата, но тъй като се засегна въпроса с отоплението ще добавя, че тези вагони са били теглени почти изцяло с дизелови локомотиви, от които само серия 04 и (горе-долу) половината от серия 55 са имали възможност да отопляват пътнически вагони.Вагони-отоплители лично аз не си спомням да е имало по софийско.В цитираните по-горе форуми се твърди, че тези вагони са били теглени само с 04 и по-рядко с 55.Аз обаче неведнъж съм пътувал из Искърското дефиле в такъв вагон, теглен от 06.Нищо чудно и към Кремиковци влакът да е бил с 06, тогава няма как да има отопление във вагона.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Двуетажни пътнически вагони

Мнениеот KINGM » 24 Сеп 2010, 22:51

cronos написа:
KINGM написа:Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)

Това, че са германски съм го написал още в началото, ама кой да чете, чукча писатель, чукча не читатель :разправия .И не е "Дойче Райз", а е "Deutsche Reichsbahn" - Дойче райхсбан :разправия :разправия http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_R ... st_Germany).ПЪРВО ЧЕТИ, ПОСЛЕ ПИШИ :ад :разправия
Аз също съм пътувал с такива вагони, но нямам спомен да са друсали, предполагам, че проблема по-скоро е в релсовия път, не във вагоните.Що се отанся до отоплението - лични наблюдения нямам, тъй като пътешествията са ми били само през лятото, но от писано по други форуми - http://www.lokforum.com/ и http://90minuti.info/bgrail/forum/ - на тази тема разбрах, че отоплителната инсталация на тези вагони е била доста добра, така че проблема с отоплението според мен по-скоро е бил в локомотива или в нежеланието на БДЖ да си свърши работата, отколкото в самите вагони.Малко се отклонявам от темата, но тъй като се засегна въпроса с отоплението ще добавя, че тези вагони са били теглени почти изцяло с дизелови локомотиви, от които само серия 04 и (горе-долу) половината от серия 55 са имали възможност да отопляват пътнически вагони.Вагони-отоплители лично аз не си спомням да е имало по софийско.В цитираните по-горе форуми се твърди, че тези вагони са били теглени само с 04 и по-рядко с 55.Аз обаче неведнъж съм пътувал из Искърското дефиле в такъв вагон, теглен от 06.Нищо чудно и към Кремиковци влакът да е бил с 06, тогава няма как да има отопление във вагона.

Само казах мнение и от каде да знам как се пише на БГ :разправия
Let's create somthing ;)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
KINGM
Занимаващ се с Трасета
 
Мнения: 393
Регистриран на: 17 Май 2010, 12:08
Местоположение: София

Следваща

Назад към Пътнически вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта