Страница 1 от 2

Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 20:26
от cronos
Двуетажните пътнически вагони на БДЖ са внесени втора употреба от бившето ГДР и са използвани в периода 1967-1995 година в състава на ПВ на къси разстояния (София - Банкя, преди електрифициране на трасето, София - Лакатник, София - Мездра, София - Станянци).Вагоните са 4-сецкионни безкупейни.Крайните талиги са двуосни, тези под преходите между секциите - триосни тип Якобс.Общо един такъв вагон има 2 двуосни и 3 триосни талиги.
Общи данни:
Дължина между буферите: 102 м
Тегло: 120 тона
Максимална скорост: 120 км/ч
Отопление: парно
Брой седящи места: 372

Изображение

Всички вагони от този тип са бракувани и нарязани - напълно в духа на най-добрите традиции на БДЖ.....

Re: Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 20:33
от rumensoft
:уста Как така нарязани, тцтцтцтцт. Може ли такова нещо, за първи път ги виждам, а дори не съм чувал че има двуетажни в България.

Re: Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2010, 22:09
от WOLFMX
Ееееееее! Много жалко,изглеждат супер. :незнам :не :уста :псуване :ядосан :ад :разправия

Re: Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 05:39
от naskyyy
Айде стига сега няма вечни вагони,рано или късно всичко се реже :кафе

МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 06:52
от cronos
По принцип е вярно.Само че в нормалните държави когато дойде време за бракуване на подвижен състав предварително се прави сметката как и с какво старата техника ще бъде подменена, а не като у нас - дайте да нарежем каквото може за скрап и да си напълним гушките, а после роним крокодилски сълзи, викаме "олеле" и чакаме да ни подарят някакви боклуци, с които пак да извъртим някоя далаверка.Освен това хората запазват по нещо от старата техника, било то за атракция, било то като музейна сбирка, а от тези вагони не е останала дори една читава снимка.

Двуетажни вагони от този тип все още могат да се видят в някои държави (например Чехия, Румъния), хората си ги поддържат и ги ползват.Съвсем отделен е въпроса, че в цяла Европа по регионалните трасета масово се използват двуетажни вагони, разбира се, по-съвременни, а също и двуетажни мотриси.

Re:

МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 09:45
от naskyyy
cronos написа:По принцип е вярно.Само че в нормалните държави когато дойде време за бракуване на подвижен състав предварително се прави сметката как и с какво старата техника ще бъде подменена, а не като у нас - дайте да нарежем каквото може за скрап и да си напълним гушките, а после роним крокодилски сълзи, викаме "олеле" и чакаме да ни подарят някакви боклуци, с които пак да извъртим някоя далаверка.Освен това хората запазват по нещо от старата техника, било то за атракция, било то като музейна сбирка, а от тези вагони не е останала дори една читава снимка.

Двуетажни вагони от този тип все още могат да се видят в някои държави (например Чехия, Румъния), хората си ги поддържат и ги ползват.Съвсем отделен е въпроса, че в цяла Европа по регионалните трасета масово се използват двуетажни вагони, разбира се, по-съвременни, а също и двуетажни мотриси.

Така е напълно си прав,но ще трябва време,за да се смени поконието от тези хора,които само режат и не мислят после с какво да се пътува.

Re: Re:

МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2010, 16:19
от milenski51
nasko94 написа:
cronos написа:По принцип е вярно.Само че в нормалните държави когато дойде време за бракуване на подвижен състав предварително се прави сметката как и с какво старата техника ще бъде подменена, а не като у нас - дайте да нарежем каквото може за скрап и да си напълним гушките, а после роним крокодилски сълзи, викаме "олеле" и чакаме да ни подарят някакви боклуци, с които пак да извъртим някоя далаверка.Освен това хората запазват по нещо от старата техника, било то за атракция, било то като музейна сбирка, а от тези вагони не е останала дори една читава снимка.

Двуетажни вагони от този тип все още могат да се видят в някои държави (например Чехия, Румъния), хората си ги поддържат и ги ползват.Съвсем отделен е въпроса, че в цяла Европа по регионалните трасета масово се използват двуетажни вагони, разбира се, по-съвременни, а също и двуетажни мотриси.

Така е напълно си прав,но ще трябва време,за да се смени поконието от тези хора,които само режат и не мислят после с какво да се пътува.

На пълно си прав Наско но явно няма кой да ни чуе има една поговорка кучетата лаят кервана си върви която от край време е актуална у нас :ад

Re: Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2010, 20:30
от KINGM
Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)

Re: Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2010, 22:39
от cronos
KINGM написа:Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)

Това, че са германски съм го написал още в началото, ама кой да чете, чукча писатель, чукча не читатель :разправия .И не е "Дойче Райз", а е "Deutsche Reichsbahn" - Дойче райхсбан :разправия :разправия http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_R ... st_Germany).ПЪРВО ЧЕТИ, ПОСЛЕ ПИШИ :ад :разправия
Аз също съм пътувал с такива вагони, но нямам спомен да са друсали, предполагам, че проблема по-скоро е в релсовия път, не във вагоните.Що се отанся до отоплението - лични наблюдения нямам, тъй като пътешествията са ми били само през лятото, но от писано по други форуми - http://www.lokforum.com/ и http://90minuti.info/bgrail/forum/ - на тази тема разбрах, че отоплителната инсталация на тези вагони е била доста добра, така че проблема с отоплението според мен по-скоро е бил в локомотива или в нежеланието на БДЖ да си свърши работата, отколкото в самите вагони.Малко се отклонявам от темата, но тъй като се засегна въпроса с отоплението ще добавя, че тези вагони са били теглени почти изцяло с дизелови локомотиви, от които само серия 04 и (горе-долу) половината от серия 55 са имали възможност да отопляват пътнически вагони.Вагони-отоплители лично аз не си спомням да е имало по софийско.В цитираните по-горе форуми се твърди, че тези вагони са били теглени само с 04 и по-рядко с 55.Аз обаче неведнъж съм пътувал из Искърското дефиле в такъв вагон, теглен от 06.Нищо чудно и към Кремиковци влакът да е бил с 06, тогава няма как да има отопление във вагона.

Re: Двуетажни пътнически вагони

МнениеПубликувано на: 24 Сеп 2010, 22:51
от KINGM
cronos написа:
KINGM написа:Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)

Това, че са германски съм го написал още в началото, ама кой да чете, чукча писатель, чукча не читатель :разправия .И не е "Дойче Райз", а е "Deutsche Reichsbahn" - Дойче райхсбан :разправия :разправия http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_R ... st_Germany).ПЪРВО ЧЕТИ, ПОСЛЕ ПИШИ :ад :разправия
Аз също съм пътувал с такива вагони, но нямам спомен да са друсали, предполагам, че проблема по-скоро е в релсовия път, не във вагоните.Що се отанся до отоплението - лични наблюдения нямам, тъй като пътешествията са ми били само през лятото, но от писано по други форуми - http://www.lokforum.com/ и http://90minuti.info/bgrail/forum/ - на тази тема разбрах, че отоплителната инсталация на тези вагони е била доста добра, така че проблема с отоплението според мен по-скоро е бил в локомотива или в нежеланието на БДЖ да си свърши работата, отколкото в самите вагони.Малко се отклонявам от темата, но тъй като се засегна въпроса с отоплението ще добавя, че тези вагони са били теглени почти изцяло с дизелови локомотиви, от които само серия 04 и (горе-долу) половината от серия 55 са имали възможност да отопляват пътнически вагони.Вагони-отоплители лично аз не си спомням да е имало по софийско.В цитираните по-горе форуми се твърди, че тези вагони са били теглени само с 04 и по-рядко с 55.Аз обаче неведнъж съм пътувал из Искърското дефиле в такъв вагон, теглен от 06.Нищо чудно и към Кремиковци влакът да е бил с 06, тогава няма как да има отопление във вагона.

Само казах мнение и от каде да знам как се пише на БГ :разправия