Забелязвам тенденция във форума да се поства невярна или неактуална информация - което не е хубаво и не говори добре за самият форум. Най-малкото незапознатите ще бъдат подведени и ще приучат грешна информация.
За трамваините мотриси Т8М-900М:
Т8М-900М са трамваини мотриси модернизирани от "Трамкар" на базата на трамваите Т8М-700М (които пък от своя страна са с добавени средни вагони - тъй като преди това са били Т6М-700М). Далеч Т6М-700М не са първите български съчленени шестосни трамваи - преди тях има и доста други. Т8М-700М е модернизирана версия с единствено изменение - добавяне на среден вагон и няма никакви други разлики с Т6М-700М. Първият прототип на Т8М-700М е трамвай с номер 900 и той не е преправян от Т6М-700М.
И от тук нататък си написал огромни простотии:
Първо - Т8М-900М няма нищо ОБЩО със София 70 - трамваите София 70 вече са изведени от експлоатация.
Второ - Единствената разлика между Т8М-700М и Т8М-900М е интериора и екстериора.
Трето - Вообще не са бързи, нито пък са по-големи от останалите 8-осни вагони в СКГТ.
Ето и малко истинска информация за Т8М-900М - както и технически характеристики и чертеж.
Трамваините мотриси Т8М-900М са 8-осни, за еднопосочно движение (не са пендели и имат една кабина). Както се разбра - Т8М-900М са модернизирани Т8М-700М. Ходовата им част се състои от две моторни (Т81) и две свободни якобс талиги (Тср 81), като моторните са първа и четвърта, а свободните втора и трета талига. Талигите Т 81 и Тср 81 са с 2-степенно ресорно окачване състоящо се от пакети цилиндрично-винтови пружини, ленкерно водене на буксите, рамата на талигата е отворен тип има Н-образна форма с пространствено разположение.
Тяговите електродвигатели са два, по един за всяка двигателна талига тип Т100М с номинално напрежение 600 V. Управлението им се извършва от пусково-спирачен контролер последователно включващ различен брой резистори разположени на покрива на първия модул.
Предавателните механизми се състоят от: карданни валове – дълъг (от ТЕД до близкия колоосен редуктор) и къс (между редукторите), цилиндрично-конусни редуктори тип РЦК - 94, чиито изходящи валове са двигателните колооси.
ТМ е оборудвана с комбинирана /комплексна/ спирачна система, състояща се от следните независимо действащи системи:
- Електродинамична - ТЕД се поставят в генераторен режим. Особеното при Т8М 700 M е, че тя има комбинирано действие - след 6-та спирачна позиция на контролера се подава въздух към спирачните механизми на опорните талиги, така се увеличава ефективността на спирането.
- Въздушно-механична - система от челюстно-барабанен тип с едностранно за-държане директно върху колоосите - осигурява достатъчно голяма натискова сила във фрикционните елементи, ограничена по сцепление /под тара/ на колелата с пътя.
- Ръчна (френ) - действува само на І. и ІІ. талиги, като чрез лостов механизъм се действа на челюстите от въздушно-механичната. Тя осигурява 50 % спирачен товар и задачата й е да задържи ТМ на място след окончателно спиране.
- Магнитно-релсова - състои се от осем броя електромагнитно-релсови блока, по два на всяка талига. Работното напрежение на магнитно-релсовите блокове е 24 V.
- Аварийна спирачна система - има два начина на задействуване: чрез изтегляне на ръкохватката, намираща се на стената на ватманската кабина от страната на салона за пътници и от бутоните за аварийно спиране, намиращи се до вратите в салона за пътници. При задействуване на посочените уреди се прекъсва верига на нормално затворени контакти, изключва се захранването на контролера апарат, подава се въздух към спирачните апарати на опорните талиги, включват се магнитно-релсовите спирачки и се подава звуков сигнал във ватманската кабина.
Салона за превоз на пътниците е разположен по цялата дължина на коша, като в предната част е оформена кабината на водача и органите за управление на ТМ. Предвидени са пет броя врати за пътници с размери 2270 ? 1300 mm, като предната е по-малка с размери 2270 ? 800 mm и обслужва и ватманската кабина. Прозорците са с размери 1350 ? 1140 mm, като в горната си част се отварят чрез плъзгане по рамката. В пода са предвидени отвори за достъп до тяговите електродвигатели /1180 ? 820 mm/, двигател-ните талиги /660 ? 600 mm/, опорните талиги /O 2040 mm/.
Т8М 900 М притежава следните технико-експлоатационни показатели:
Колооосна формула: B? 2? 2? B?
Междурелсие: 1 009 mm
Дължина на ТМ, в т.ч. прикачните съоръжения: 26 530 mm
Максимална ширина на коша: 2 250 mm
Бази на модулите между централните болтове на талигите: 6 300 / 6 420 / 6 300 mm
База на талигите: 1 600 mm
Дължина на конзолните части: 3 700 mm
Височина на покрива от глава релса (под тара): 3 140 mm
Височина на стъпалата от глава релса (под тара): 350 mm
Височина на пода на коша от глава релса (под тара): 930 mm
Диаметър на колелата по кръга на търкаляне: 700 mm
Работна височина на токоприемника от глава релса:
минимална: 4 140 mm
максимална: 5 900 mm
Собствено тегло (тара) на ТМ: 29 500 kg
Тягова мощност – ТЕД тип Т100М: 2 броя
обща продължителна: 200 kW
обща часова: 230 kW
Конструктивна скорост: 60 km/h
Максимално преодоляван наклон: 70 ‰
Тягово напрежение в контактния проводник: 600 V (-20 %; +30 %)
Напрежение в спомагателните и управляващи вериги: 24 V
Минимален радиус на вписване в крива: 18 m
Пътниковместимост – седалки в салона: 40 места
номинална – 5 пътника / m2: ? 200 места
максимална – 8 пътника / m2: ? 320 места
Средно ускорение при потегляне от място с номинално натоварване: 0,9 ms-2
Показател за плавност на хода (по Шперлинг): < 3,25
Чертеж: