КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Актуална информация за разработки - 3D проекти, Reskin-ове и Трасета който са в разработка. Моля само този който прави добавка, той да пуска нова тема. Темите които са без актуализация повече от 3 месеца, ще се преместват в "В ПРОГРЕС (Архив)" и ще бъдат връщани тук, след като се извести някакъв прогрес по тях.

Модератор: OBB_Rh_2016

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот Markov » 04 Сеп 2014, 13:51

В кабината, всичко което пипнах е анимирано и се върти, накланя и прочее останали движения. Помощният компресор не знам дали има манометър за него дали качва необходимото налягане за вдигане на токоснемателите. Пускам го, бръмчи си, чакам го минута, минута и половина , две и при натискане на копчето за ГВП-то, само се чува как се опитва да включи, но не така и не успява. Alt + C = Not Responding :зъбльо Иначе фарове, чистачки, врати, анимаций, наименования (макар и някои да са от сорта на "comp_pom_нещо си") всичко си се показва и работи. :) Пък не излизат никакви съобщения.
Едит:
Изображение
Най-накрая ГВП-то се събуди !! Ключето за защитите на шкафа е дало проблем.
Подкарахме Шкодата http://prikachi.com/images/438/7583438D.jpg и ето пулта какво ни казваше при пълна газ изолирана машина
Изображение
Изображение

След това реших да видя гъбата как работи. Видях как работи, като не успях да приведа машината отново в работно състояние :зъбльо ГВП пак отказа и накрая спряхме машината за да се направи оглед. Наложи се да посетим задната кабина, и реверсора заяде... Все пак реших да отида в задната кабина и играта крашна. :)
Като резюме:
Ключето "защити" не го включвам. В противен случай не тръгва прекъсвача. (след използването на гъбата е възможно изобщо да не тръгне)
Реверсора заяжда. (Тук проблема може да е от моята некомпетентност.)
При опит да се отиде в задната кабина, играта забива.

Това са мойте технически проблеми с кабината.
Останалото работи по учебник.
Изображение 2ТЭ Луганських медведь ! :балон
Аватар
Markov
 
Мнения: 182
Регистриран на: 22 Мар 2011, 19:55

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот cronos » 04 Сеп 2014, 16:26

Taka, да започнем едно по едно.Първо, както виждам обясненията ми за управлението на кабината са непълни и ще започна от това.
Помощният компресор няма манометър.В реалността (и в играта) единствения начин, по който се проверява дали е вдигнал достатъчно налягане е като от време на време се натиска бутон ГВП и така докато най-накрая включи.В играта включва след около минута, но в реалността може да е и след пет - зависи от състоянието на машината.
Ключа за защита - всъщност това е предпазител, като се уцели с мишката се вижда надпис "back_fuse32", под него на табелката пише на два реда "846 ЗАЩИТИ", а над него някой е сложил лепенка с ръкописен надпис "защита" - по дефолт при първоначалното пускане е включен и няма нужда да се пипа (да не казвам, че не бива да се пипа).Единствения случай, в който е необходимо да се пипа е когато машината изключи от претоварване и светне лампа "стоп".
защита.jpg

При натискането на гъбата изключва ГВП и пада вдигнатия пантограф.В тази ситуация лампа "стоп" свети само докато гъбата е натисната.Когато гъбата се пусне лампата изгасва и това, което трябва да се направи, за да се приведе машината отново в движение е следното:
1.Свалят се набраните позиции с контолера, лампа "нулева позиция" трябва да светне;
2.Натиска се бутон ГВП.При това трябва да се завърти "указател ГВП" и след около 2 секунди да се вдигне пантографа, който е бил вдигнат преди да се натисне гъбата.
В този случай защитата не трябва и не бива да се пипа.

Реверсора има блокировка и не може да се превключва докато машината е в движение.За да се превключи трябва да се спре.Това не е съвсем реално, но се наложи да го направя по технологични причини.

Проблемът със забиването е интересен и ще се опитам да го изуча.Трудността в случая ще дойде от това дали ще успея някак да го провокирам, защото досега при мен и хората, които тестват в най-последните билдове на ТС12 не се е случвало.Обикновено когато има грешка в скрипта играта не забива, а се появява червена точка (или хлебарка в ТС12) долу вляво.В повечето случаи това се подценява, но тук ако това се случи скрипта или част от него ще спре да работи и следователно локомотива няма да може да се управлява.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот pumix » 04 Сеп 2014, 18:27

Помощният компресор няма манометър.В реалността (и в играта) единствения начин, по който се проверява дали е вдигнал достатъчно налягане е като от време на време се натиска бутон ГВП и така докато най-накрая включи.

Не е точно така.В реалността се гледа манометъра на ГВР и ако има достатъчно количество сгъстен въздух,може да се включи директно ГВП без помощен компресор и безброй опити докато зацепи.
Реверсора има блокировка и не може да се превключва докато машината е в движение.За да се превключи трябва да се спре.Това не е съвсем реално, но се наложи да го направя по технологични причини.
Съвсем реално е. Реверсора е част от контролера и когато АТП е на позиция той е блокиран.Дори и в спряло положение ако АТП е на позиция реверсора е блокиран.
Забравил си да добавиш контактния ключ 404 http://prikachi.com/images.php?images/48/7584048w.jpg , но това не е болка за умиране.Иначе при мен всичко върви добре нямам никакви проблеми с кабината.Играта ми е TS12 пиратска версия.
Аватар
pumix
 
Мнения: 26
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:50

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот Markov » 04 Сеп 2014, 18:33

Значи проблема със "защити" е от недочитане..
За реверсора знам че не трябва да е на позиция, за да може да се изключи. И прегледах всичката копчетия, дали нещо не е включено, кран машиниста също беше на нула, шкафа също изключен...
Играта ми е 2009 и е инсталирана преди почти година и предполагам, че самата игра се скапала, защото също като вклювам режима за редактиране на трасета "сурвейор" ако не изчакам да се чуят звуците (бекграунда на играта в менюто) от прениващи влакове, играта пак забива. Така че, много вероятно, решението да е преинсталация на играта. :)
Изображение 2ТЭ Луганських медведь ! :балон
Аватар
Markov
 
Мнения: 182
Регистриран на: 22 Мар 2011, 19:55

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот cronos » 04 Сеп 2014, 19:38

pumix написа:
Помощният компресор няма манометър.В реалността (и в играта) единствения начин, по който се проверява дали е вдигнал достатъчно налягане е като от време на време се натиска бутон ГВП и така докато най-накрая включи.

Не е точно така.В реалността се гледа манометъра на ГВР и ако има достатъчно количество сгъстен въздух,може да се включи директно ГВП без помощен компресор и безброй опити докато зацепи.


Напротив, точно така е.При първоначалното вдигане на машината (в играта - при започване на сесията, в реалността - след относително дълъг престой, примерно в депо, когато в машината не е останал въздух, то за това реално са достатъчни няколко часа) се ползва помощния компресор по описания начин, защото въздух за включване на ГВП и вдигане на пантограф няма откъде другаде да дойде.Въздух в ГВР може да има чак когато заработят основните компресори, а това става след вдигането на пантографа.Вече написах - още на първата страница на темата - че помощния компресор се ползва само за първоначалното вдигане на машината и повече не е нужен в рамките на сесията, която се играе.Никъде не съм писал, че помощния компресор се ползва всеки път, когато трябва да се включи ГВП.

За реверсора - това, което не е съсем реалното в случая е, че не може да се мести дори когато машината се движи, независимо че може да е по инерция на нулева позиция.Това мое решение произтича от някои особености на играта, свързани с днимаичното спиране (тук вече говоря само за играта, не за реалността) - целта е да се избегне ситуация, в която по време на движение играча постави реверсора в неутрално положение или в обратна на движението посока и се опита да ползва реостат.

Markov написа:Играта ми е 2009 и е инсталирана преди почти година и предполагам, че самата игра се скапала, защото също като вклювам режима за редактиране на трасета "сурвейор" ако не изчакам да се чуят звуците (бекграунда на играта в менюто) от прениващи влакове, играта пак забива. Така че, много вероятно, решението да е преинсталация на играта. :)

Възможно е.По принцип един от най-големите недостатъци на тази игра във всичките досегашни версии е начина, по който се възпроизвеждат звуците.Възможностите са силно ограничени, проблемите са много и трудно решими.В момента, когато трябва да се възпроизведе някакъв звук започва бясно четене от хард-диска и ако скоростта на четене по някаква причина се окаже недостатъчна проблема е налице.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот sbarakov » 05 Сеп 2014, 15:20

sbarakov_20140905_0000.jpg
Поздравления за добрата работа. :велик Траинз Тествах машината на TS12 Build 61388.

Всичко е ок, с изключение на това че не ми се визуализираха пантографите и не работи скоростомера на таблото. Общо казано вече прилича на тренажор за обучение на помощник-машинисти. Желая по-нататъшни успехи. :ел
Аватар
sbarakov
3D моделиране
 
Мнения: 349
Регистриран на: 28 Сеп 2009, 07:15
Местоположение: гр. Сопот обл. Пловдив

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот cronos » 05 Сеп 2014, 20:03

Нямам и най-малка идея защо не се визуализират пантографите, те са едно от малкото неща, които са си както на оригиналния модел - по тях нищо не е променяно и дори това, че тази тестотва версия не е предназначена за ТС12 61388 не би трябвало да е проблем специално за тях.

На локомотиви серии 44 и 45 скоростомера на пулта в действителността не работи, скоростта се следи само по хаслера, затова и на модела този скоростомер е неработещ.В действителността този скоростомер работи само на серия 43 - при нея хаслер има само в едната кабина и затова скоростта в другата се следи по скоростомера на пулта.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот cronos » 08 Сеп 2014, 09:18

Първата част от тестовете приключи.Ще бъде обърнато внимание на всички забележки, които получих и ще се направят нужните корекции.В процеса на решаване на проблемите ще преценя дали ще има нужда от още тестове или направо ще се пусне готов модел.Благодаря на всички, които отделиха от времето си за тези проби :благодаря3 :велик Траинз
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот Markov » 08 Сеп 2014, 10:44

По външният вид на кабините ще има ли доизпипване, като например, галони от "Каменица", "Пиринско", "Кока-кола" пълни с вода, сакове или поне реотаните против запотяване на челните стъкла? :)
Изображение 2ТЭ Луганських медведь ! :балон
Аватар
Markov
 
Мнения: 182
Регистриран на: 22 Мар 2011, 19:55

Re: КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тес

Мнениеот cronos » 08 Сеп 2014, 13:54

Аз съм малко против таквиа неща по различни причини, като най-съществените ми доводи са от чисто технически характер.Ресурса на играта има определни граници и аз предпочитам той да се използва за по-детайлно моделиране на нещата, които са пряко свързани с основната идея и цел на играта, а не да напълня кабината (и не само кабината, въпроса е принципен) с разни неща само за да е по-шарено.Иначе лесно ще направя всичкото това, ама като стане кабината 100 000+ полигона ще ви питам после как ще играете с нея, особено тези, които сте с компютри от преди 5 и повече години и едва бутате версия 2009.Нали това беше и една от основните цели на тоя тест - да се види как ще работи на слаби компютри и стари версии.На мене лично не ми е потрябвал - на моя компютър всичко си върви на шест още от самото начало, но когато я пробваха хора с по-слаби компютри още преди този тест - веднага лъснаха някои много сериозни проблеми.Затова реших, че няма да е лошо да се пробва от повече хора.

За прозорците обаче наистина ще трябва нещо да се измисли, засега обаче нямам идея какво, или по-точно нямам подходящи снимки, от които да се направят текстури.Същото важи и за шкафа във втора кабина.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към В ПРОГРЕС (Актуално)

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта