Хората, които следят темите във форума знаят вече, че работата по кабината започна отдавна и вече е в много напреднала фаза.Пред вид сложността на модела обаче искам да направим нещо, което досега не е правено тук - бета-тестове на новата кабина.Тестовете са за версии 2009/2010 и ТС12 до build 49922.За ТС12 build 58414 и 61388 има отделен модел, който вече успешно премина тестовете и след някои дребни корекции по текстурите ще бъде качен в сайта.Основната цел на тези тестове е да се провери работоспособността на скрипта на различни и най-вече по-бавни компютри.
За тестов локомотив е използван вече познатия 44.087.5 updated, който претърпя някои корекции.Линкът за сваляне ще е активен до края на седмицата - неделя, 07.09. включително.Който желае да пробва - ето линк за сваляне.
За евентуални проблеми пишете в тази тема.Не пускайте нови теми, ще отговарям само в тази.
Някои хора тук са запознати с реалното управление на този тип локомотиви и няма да имат проблеми с управлението на кабината в играта.За тези, които не са запознати ето малко повече информация:
Ред за привеждане на модела в движение:
1.Включва се батерия;
2.Включва се предпазител на помощния компресор;
3.Включва се ключа за управление на позиция I (това трябва да е познато от старата кабина в сайта);
4.Aко светнат лампи "вентилация", "помпа" и "нулева позиция", стрелката на амперметъра на батерията (уредите не съм ги описвал, защото си имат достатъчно четливи табелки под тях) се е отклонила наляво и показва "20" - това означава, че всичко дотук върви нормално;
5.Включва се ключето "помощен компресор" на пулта.При това трябва да започне да се чува звук на компресор и да светне лампата "помощен компресор";
6.Изчаква се около една минута и се пробва да се включи ГВП чрез натискане на "бутон ГВП".Ако при натискането не стане нищо - значи трябва да се изчака още малко.Ако се появи червена точка или буболечка - кликнете върху точката и напишете тук текста на съобщението, което ще видите.Ако е изтекло необходимото време при натискането на бутона ще се чуе характерен звук и "указател ГВП" ще се завърти на 90 градуса.Това означава, че успешно сте включили ГВП и вече може да изключите помощния компресор, той няма да спре сам.По-нататък в играта помощния компресор няма да е необходим;
7.Вдигате избран от вас пантограф, може и двата.При вдигането на пантографа трябва да се чуе звука на трансформатора, да изгасне лампа "помпа" и стрелката на волтметъра за напрежението в контактната мрежа да се отклони до положение около средата.Също така стрелката на амперметъра на батерията трябва да се отклони надясно до положение "20".Имайте малко търпение - от завъртането на ключа до действителното вдигане на пантографа ще минат 2-3 секунди;
8.Включвате двата компресора, като завъртите ключетата наляво (в същата посока, в която се завъртат ключетата за вдигане на пантограф).При това трябва за кратко да светнат и после да изгаснат "лампи компресори".Когато налягането в главния въздушен резервоар стане 900 kPa компресорите ще спрат сами.Тук трябва малко да внимавате - ако завъртите ключетата в обратна посока компресорите ще работят без да спират, независимо че може да са достигнали 900 kPa.Компресорите може да се включат и предварително, но ще заработят само при вдигнат пантограф;
С това машината е готова за потегляне, което става по следния начин:
1.По желание включвате надбуферните фарове;
2.Поставяте кран-машиниста в положение "Отпускане" и изчаквате да освободи спирачките.При това трябва да се включат компресорите автоматично;
3.Включвате реверсора в желаната посока.При това трябва да изгасне лампа "вентилация";
4.Набирате позиции с контолера.При това трябва да се включи вентилацията, лампи "вентилация", "вентилация 220 и 221" трябва да светнат и до 3 секунди трябва да една по една да изгаснат.Лампа "нулева позиция" трябва да изгасне веднага;
5.При набирането на позиции следете амперметрите - ако прекалено бързо наберете позиции машината ще изключи.Когато това се случи "указател ГВП" ще се върне в начално положение - така, както е на снимката, ще се свалят вдигнатите пантографи, ще светне лампа "помпа", стрелката на волтметъра за напрежение в КМ ще отиде на "0" и ще светне лампа "стоп".Когато това се случи трябва да направите следното: сваляте позициите с контролера докато светне лампа "нулева позиция", изключвате и включвате предпазител "защита".При това лампа "стоп" трябва да изгасне.Опитвате да включите ГВП и ако сте изпълнили всичко правилно "указател ГВП" ще се завърти, избраният преди това пантограф ще се вдигне сам и ще можете да продължите;
6.През определени периоди от време ще светва лампа "тотман".Когато това се случи трябва да натиснете "бутон тотман", за да изгасите лампата.Ако не го направите навреме ще чуете звуков сигнал, който трябва да ви подсети да го направите.Ако пропуснете и това машината ще спре, ще изключи и ще се свалят вдигантите пантографи;
7.Изключване на вентилацията - става само когато контролера е на нулева позиция (свети лампа "нулева позиция") и като се натисне бутон "спиране на вентилация".Ключа "принудителна вентилация" по принцип работи, но използването му в играта няма особен смисъл.
8.Сваляне на пантограф - може да стане само ако е на нулева позиция (свети лампа "нулева позиция").При това спира вентилацията и компресорите, ако са включени, светва лампа "помпа", волтметъра за КМ отива на "0", амперметъра на батерията наляво на "20".
9.При екстерно задържане ако налягането в главния въздухопровод спадне под 350 kPa машината ще изключи;
Управление от калвиатурата:
W - набиране на позиции;
X - сваляне на позиции;
N - спиране на вентилацията;
интервал - тотман;
L - прожектор;
Е - локомотивна спирачка;
F,R - реверсор напред и назад;