КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Актуална информация за разработки - 3D проекти, Reskin-ове и Трасета който са в разработка. Моля само този който прави добавка, той да пуска нова тема. Темите които са без актуализация повече от 3 месеца, ще се преместват в "В ПРОГРЕС (Архив)" и ще бъдат връщани тук, след като се извести някакъв прогрес по тях.

Модератор: OBB_Rh_2016

КАБИНА: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот cronos » 03 Сеп 2014, 13:35

Хората, които следят темите във форума знаят вече, че работата по кабината започна отдавна и вече е в много напреднала фаза.Пред вид сложността на модела обаче искам да направим нещо, което досега не е правено тук - бета-тестове на новата кабина.Тестовете са за версии 2009/2010 и ТС12 до build 49922.За ТС12 build 58414 и 61388 има отделен модел, който вече успешно премина тестовете и след някои дребни корекции по текстурите ще бъде качен в сайта.Основната цел на тези тестове е да се провери работоспособността на скрипта на различни и най-вече по-бавни компютри.
За тестов локомотив е използван вече познатия 44.087.5 updated, който претърпя някои корекции.Линкът за сваляне ще е активен до края на седмицата - неделя, 07.09. включително.Който желае да пробва - ето линк за сваляне.
За евентуални проблеми пишете в тази тема.Не пускайте нови теми, ще отговарям само в тази.

Някои хора тук са запознати с реалното управление на този тип локомотиви и няма да имат проблеми с управлението на кабината в играта.За тези, които не са запознати ето малко повече информация:
схема предпазители.jpg

схема пулт.jpg

схема лампи.jpg


Ред за привеждане на модела в движение:
1.Включва се батерия;

2.Включва се предпазител на помощния компресор;

3.Включва се ключа за управление на позиция I (това трябва да е познато от старата кабина в сайта);

4.Aко светнат лампи "вентилация", "помпа" и "нулева позиция", стрелката на амперметъра на батерията (уредите не съм ги описвал, защото си имат достатъчно четливи табелки под тях) се е отклонила наляво и показва "20" - това означава, че всичко дотук върви нормално;

5.Включва се ключето "помощен компресор" на пулта.При това трябва да започне да се чува звук на компресор и да светне лампата "помощен компресор";

6.Изчаква се около една минута и се пробва да се включи ГВП чрез натискане на "бутон ГВП".Ако при натискането не стане нищо - значи трябва да се изчака още малко.Ако се появи червена точка или буболечка - кликнете върху точката и напишете тук текста на съобщението, което ще видите.Ако е изтекло необходимото време при натискането на бутона ще се чуе характерен звук и "указател ГВП" ще се завърти на 90 градуса.Това означава, че успешно сте включили ГВП и вече може да изключите помощния компресор, той няма да спре сам.По-нататък в играта помощния компресор няма да е необходим;

7.Вдигате избран от вас пантограф, може и двата.При вдигането на пантографа трябва да се чуе звука на трансформатора, да изгасне лампа "помпа" и стрелката на волтметъра за напрежението в контактната мрежа да се отклони до положение около средата.Също така стрелката на амперметъра на батерията трябва да се отклони надясно до положение "20".Имайте малко търпение - от завъртането на ключа до действителното вдигане на пантографа ще минат 2-3 секунди;

8.Включвате двата компресора, като завъртите ключетата наляво (в същата посока, в която се завъртат ключетата за вдигане на пантограф).При това трябва за кратко да светнат и после да изгаснат "лампи компресори".Когато налягането в главния въздушен резервоар стане 900 kPa компресорите ще спрат сами.Тук трябва малко да внимавате - ако завъртите ключетата в обратна посока компресорите ще работят без да спират, независимо че може да са достигнали 900 kPa.Компресорите може да се включат и предварително, но ще заработят само при вдигнат пантограф;

С това машината е готова за потегляне, което става по следния начин:
1.По желание включвате надбуферните фарове;

2.Поставяте кран-машиниста в положение "Отпускане" и изчаквате да освободи спирачките.При това трябва да се включат компресорите автоматично;

3.Включвате реверсора в желаната посока.При това трябва да изгасне лампа "вентилация";

4.Набирате позиции с контолера.При това трябва да се включи вентилацията, лампи "вентилация", "вентилация 220 и 221" трябва да светнат и до 3 секунди трябва да една по една да изгаснат.Лампа "нулева позиция" трябва да изгасне веднага;

5.При набирането на позиции следете амперметрите - ако прекалено бързо наберете позиции машината ще изключи.Когато това се случи "указател ГВП" ще се върне в начално положение - така, както е на снимката, ще се свалят вдигнатите пантографи, ще светне лампа "помпа", стрелката на волтметъра за напрежение в КМ ще отиде на "0" и ще светне лампа "стоп".Когато това се случи трябва да направите следното: сваляте позициите с контролера докато светне лампа "нулева позиция", изключвате и включвате предпазител "защита".При това лампа "стоп" трябва да изгасне.Опитвате да включите ГВП и ако сте изпълнили всичко правилно "указател ГВП" ще се завърти, избраният преди това пантограф ще се вдигне сам и ще можете да продължите;

6.През определени периоди от време ще светва лампа "тотман".Когато това се случи трябва да натиснете "бутон тотман", за да изгасите лампата.Ако не го направите навреме ще чуете звуков сигнал, който трябва да ви подсети да го направите.Ако пропуснете и това машината ще спре, ще изключи и ще се свалят вдигантите пантографи;

7.Изключване на вентилацията - става само когато контролера е на нулева позиция (свети лампа "нулева позиция") и като се натисне бутон "спиране на вентилация".Ключа "принудителна вентилация" по принцип работи, но използването му в играта няма особен смисъл.

8.Сваляне на пантограф - може да стане само ако е на нулева позиция (свети лампа "нулева позиция").При това спира вентилацията и компресорите, ако са включени, светва лампа "помпа", волтметъра за КМ отива на "0", амперметъра на батерията наляво на "20".

9.При екстерно задържане ако налягането в главния въздухопровод спадне под 350 kPa машината ще изключи;

Управление от калвиатурата:
W - набиране на позиции;
X - сваляне на позиции;
N - спиране на вентилацията;
интервал - тотман;
L - прожектор;
Е - локомотивна спирачка;
F,R - реверсор напред и назад;
Последна промяна cronos на 01 Мар 2015, 07:29, променена общо 3 пъти
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот cronos » 03 Сеп 2014, 16:15

Работа с реостата.

Реостата се задейства като се завърти ръчкатана реостата, която нормално е в нулево положение.Завъртането на ръчката може да стане по всяко време, независимо на коя позиция е контролера.Ръчката има седемнадесет позиции:
нулева (начална), "Т" и 15 степени на задържане.При завъртане до положение "Т" локомотива минава в режим "готовност за динамично спиране", като лампи 393 и 394 светят постоянно.Ако ръчката се завърти на някоя от позициите между 1 и 15 започва и самото спиране, като лампите 393 и 394 трябва да загаснат след 2-3 секунди.Как става всичко - при завъртане на ръчката на реостата ако контролера е на позиция автоматично започва сваляне на позициите до нула, като при това светва лампа "нулева позиция".Почти едновременно с това "указател реостат" се завърта в положение "спирачка" и машината автоматично започва да набира позиции.Ако в този момент вентилацията е изключена - ще се включи, като лампи 220 и 221 няма да светнат изобщо, а лампа "вентилация" ще светне за около 3 секунди.След като машината набере осем позиции вече е готова за динамично спиране според положението на ръчката на реостата.При това положение единия амперметър (левия) на тяговите двигатели ще показва около 900 А и докато машината е в режим "динамично спиране" няма да показва друго.Втория ампеметър (десния) ще показва натоварването на реостата, което зависи от скоростта и положението на ръчката на реостата.Волтметъра за напрежението на тяговите двигатели ще показва нула.
Връщането в режим "тяга" става като ръчката на реостата се постави в начално (нулево) положение.Тогава набраните осем позиции се свалят автоматично, когато машината се върне на нулева позиция светва лампа "нулева позиция", "указател реостат" се връща в положение "тяга".След това вече може отново да се набират позиции с контролера.

Смяна на кабината.

Смяната на кабината за управление може да стане само когато са спазени едновременно следните три условия: кран-машиниста е в положение "неутрално", реверсора е в положение "неутрално" и ключа за управление е изключен (поставен на положение "0").Ако тези три условия не са спазени като се премине в другата кабина ръчките на реверсора и ключа за управление няма да ги има, всички останали ръчки, ключове и бутони ще бъдат блокирани.Изключение са само ключовете на надбуферните фарове, с тях може да изберете какво да свети от задната (спрямо посоката на движение) страна на локомотива, докато управлявате от другата кабина.
Хаслерите в двете кабини не са еднакви, този във втора кабина няма часовник и няма тръба, която да го свързва с кран-машиниста.Звуците на хаслера също се различават в двете кабини - в първа кабина при спряло положение трябва да се чува слабо тик-такане, което трябва да се усили когато локомотива тръгне.Във втора кабина тиктакане ще се чува само по време на движение.С този звук обаче има проблем, не работи както трябва, но преди да взема мерки искам да разбера как работи при други хора и тогава да реша какво да го правя.Във варианта на кабината за ТС12 build 58414 и 61388 проблем с този звук няма.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот nikito » 03 Сеп 2014, 16:23

Да се надяваме че ще тръгне така добре и на по-стари версии защото това ще е може би първата и последната толкова реалистична и функционална кабина;)
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот cronos » 03 Сеп 2014, 16:41

Ами надявам се и аз.С този модел най-ясно се вижда голямата разлика между последните билд-ове на ТС12 и по-старите версии, макар и нещата да не са толкова очевидни на пръв поглед.Това го казвам, защото мога да сравнявам на един и същи компютър как върви модела на ТС12 build 61388 и 2010 build 44088, и двете оригинални.Предимството по всички показатели е на страната на ТС12.А самия компютър вече е стар - процесор Q6600, видео HD5850, 8GB RAM DDR2, дъно Gigabyte GA-X38-DQ6, като на всичкото отгоре нещо ми създава и ядове напоследък.

Аз лично се надявам да не се налага голяма преработка за новата версия, когато излезе през декември.Старите версии са си на доизживяване, както и да го гледаме.С времето хората, които нямат добри компютри ще си купят други, старите не могат да работят вечно, и когато рано или късно това стане всеки ще иска да пробва нещо "по така" и постепенно ще забрави за 2009, 2010, че и за ТС12 (стига, разбира се новата версия да е удачна).Апетита идва с яденето ..... :зъбльо
Последна промяна cronos на 03 Сеп 2014, 16:47, променена общо 1 път
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот nikito » 03 Сеп 2014, 16:46

И на мен попринцип 2012 ми харесва повече само че нали там няма compatibility мод и всичко в червено не върви.Но пък дейстеително сече по-малко и графиката е по-добра но при нея не минават грешки и прецакани депенси :зъбльо
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот cronos » 03 Сеп 2014, 16:54

nikito написа: но при нея не минават грешки и прецакани депенси

Ами точно затова върви по-добре.Защото по този начин се принуждават авторите на моделi да правят нещата точно по указанията, а не да плескат в Content Manager-a както им падне.Затова и няма, или много рядко има до болка познатото на хората, играещи 2009 съобщение "Fatal error".Аз поне досега не съм го виждал на ТС12, макар и да предполагам, че не е невъзможно да се появи все някога.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот nikito » 03 Сеп 2014, 16:56

Да не се бях замислял защо на 2012 няма толкова грешки и в контента всичко е на 6 :какво :D
Trainz Bulgaria Team
Аватар
nikito
 
Мнения: 535
Регистриран на: 25 Апр 2014, 15:13
Местоположение: София

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот Ivailo_96 » 03 Сеп 2014, 18:12

Аз съм със ТС12 build 49922 и нямам никакви проблеми всичко перфектно върви :) :идеално
Аватар
Ivailo_96
 
Мнения: 95
Регистриран на: 22 Окт 2011, 13:39
Местоположение: Шумен

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот Markov » 03 Сеп 2014, 22:58

На мен пък не ми дава да ида в другата кабина.. и главния прекъсвач неще да си врътне ножовете и това е! Та се наложи да изкарваме 45-157, дето беше без единия си пантограф, да откара чифт пътнишки влак по 15 км-во рамо.. направо мизеря отвсякъде.. :зъбльо :зъбльо
Последното е в кръга на шегата, но наистина прекъсвача не работи.. :)
Изображение 2ТЭ Луганських медведь ! :балон
Аватар
Markov
 
Мнения: 182
Регистриран на: 22 Мар 2011, 19:55

Re: Нова кабина за локомотиви серия 44/45 - бета тест

Мнениеот cronos » 04 Сеп 2014, 05:27

Markov написа:и главния прекъсвач неще да си врътне ножовете и това е!

Ключа за управление ли имаш пред вид?Би трябвало да може да се завърти по всяко време, на него няма никакви блокировки и тем подобни.Друг е въпроса, че може като се завърти да не се получи желания ефект и точно затова е този тест.Само че в такъв случай искам да знам дали се появява червена точка и ако да - какво пише.Иначе нищо не правим.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров
Аватар
cronos
Глобален модератор
 
Мнения: 1762
Регистриран на: 25 Яну 2010, 12:07
Местоположение: София

Следваща

Назад към В ПРОГРЕС (Актуално)

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта