ЕМВ 32

Дискусии за всякакъв друг вид български подвижен състав.

Модератор: DANI

ЕМВ 32

Мнениеот ItheBeast » 17 Сеп 2010, 14:21

Здравейте, поради причината че неможах да намеря РАЗДЕЛ 'Ел.Влакове' пускам темата Тук: ЕМВ имат специфично означаване на апаратите в схемите. За разлика от електрическите локомотиви, при ЕМВ всеки апарат носи буквено означение и пореден номер, когато са няколко еднотипни апарата. За улеснение при четене на схемите на ЕМВ ще пусна някои по - важни означения:
Т - Токоприемник;
ГТ - Главны трансформатор(Главен трансформатор);
ВВ - Выключвател воздушний(ГВП);
ГК - Главны контролер(Главен силов контролер);
ВУ - Вентилная установка(Токоизправителен блок);
РФ - Разщепител фазь(Фазопреобразувател);
ДВУ - Двигател - вентилятор установки(Двигател - вентилатор на токоизправителите и масления радиатор);
ДВТ - Двигател - вентилятор тиристоров(Вентилатор на тиристорния регулатор на спирачна сила);
ЛК - Линейны контактор(Линеен контактор - ЛК1, ЛК2, ЛК3);
Ш - Шунт(Контактор за шунтовете - Ш1, Ш2);
КТС - Контактор торзомов(Спирачен контактор);
РЗС - Реле земное соединение(Реле за земно съединение);
РУ - Реле ускорения(Реле за ускорение)
РП - Реле перегрузки(Реле за токово претоварване на ТД);

Тяговите двигатели се означават с "Д" и пореден номер - Д1, Д2 и т.н. Контактите на спирачния превключвател се означават с буква, означаваща режима, който включват и пореден номер - прим. М1, М2 за тяга или Т1, Т2 за спиране. Положенията на реверсора са:
Вп - Напред
Нз - Назад
Контактите на реверсоа са означени по същия начин. Освен това, в ЕМВ има редица по - малки апарати, които също са означени с буква и пореден номер, например:
КТ1 - КТ3 - Режимни контактори на трансформатора;
КДК - Контактор на двигател - компресора;
КВУ - Контактор на двигател - вентилатора;
КГФ - Контактор от пусковата схема на фазопреобразувателя;
КО1 и т.н. - Контактор за отопление на салона;
ОС - Контактори за осветление на салона;

Има и редица релета и маломощни контактори, които също носят буквено и цифрово означение. Например:
РНТ - Реле насоса трансформатора(Напреженово реле на трансформатора);
ПЛК1 и т.н. - Релета за увеличаване броя на блок - контактите на ЛК;

Трябва да се знае, че при начертаване схемите на ЕМВ, апаратите са чертани в състояние на покой(електромагнитните бобини без ток, ключовете в изключено положение, бутоните - в отпуснато положение и т.н.) За сложните многопозиционни апарати в схемите е дадена програма за включване на контактите им. От Локфорум. :)
ВСЕКИ МОЖЕ ДА ОПИКАЕ СТЕНАТА...............БЪДИ МЪЖ И УСЕРИ ТАВАНА......
Аватар
ItheBeast
Занимаващ се с Трасета
 
Мнения: 537
Регистриран на: 29 Юни 2010, 10:53
Местоположение: София

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта