KINGM написа:Баща ми е патувал с такива до кремиковци и ми е разказвал че много друсали и през зимата било много студено в тях по произход май са Германски защото имам моделче на такъв вагон и на него пише DR (Дойче Райз)
Това, че са германски съм го написал още в началото, ама кой да чете, чукча писатель, чукча не читатель
.И не е "Дойче Райз", а е "Deutsche Reichsbahn" - Дойче райхсбан
http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_R ... st_Germany).ПЪРВО ЧЕТИ, ПОСЛЕ ПИШИ
Аз също съм пътувал с такива вагони, но нямам спомен да са друсали, предполагам, че проблема по-скоро е в релсовия път, не във вагоните.Що се отанся до отоплението - лични наблюдения нямам, тъй като пътешествията са ми били само през лятото, но от писано по други форуми -
http://www.lokforum.com/ и
http://90minuti.info/bgrail/forum/ - на тази тема разбрах, че отоплителната инсталация на тези вагони е била доста добра, така че проблема с отоплението според мен по-скоро е бил в локомотива или в нежеланието на БДЖ да си свърши работата, отколкото в самите вагони.Малко се отклонявам от темата, но тъй като се засегна въпроса с отоплението ще добавя, че тези вагони са били теглени почти изцяло с дизелови локомотиви, от които само серия 04 и (горе-долу) половината от серия 55 са имали възможност да отопляват пътнически вагони.Вагони-отоплители лично аз не си спомням да е имало по софийско.В цитираните по-горе форуми се твърди, че тези вагони са били теглени само с 04 и по-рядко с 55.Аз обаче неведнъж съм пътувал из Искърското дефиле в такъв вагон, теглен от 06.Нищо чудно и към Кремиковци влакът да е бил с 06, тогава няма как да има отопление във вагона.
Чукча писатель, чукча не читатель..
Луд умора нема, само се поти..
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава." Ат. Буров